Quests/F2P: A Shadow over Ashdale

« Terug naar Quests/F2P

Geschreven door Sleepy Meh (Elanthiel). Laatste aanpassing was op 23-4-2014 door Elanthiel.
1 - Intro
Opeens zonder waarschuwing is er geen ziel meer te bespeuren op het eiland Ashdale. Merkwaardig.. Er moet wel iets vreselijk mis zijn...

Lengte: Kort
Moeilijkheid: Makkelijk
Skills nodig: Geen
Quests nodig: Geen
Items nodig: Geen
Handige items: Combat gear, food en potions. De monsters zijn aangepast naar jouw combat level, verwacht dus geen makkelijk gevecht.
Startpunt: Gudrik, zuid west van de Taverly lodestone

 
2 - Startpunt
Praat met Gudrik om de quest te beginnen.
Hij is enorm bezorgd over het feit dat er opeens geen enkel persoon meer te zien is op Ashdale en vraagt je om er een kijkje te gaan nemen.

Neem de boot ten westen van Gudrik naar Ashdale om er op onderzoek gaan. 

 
3 - Lucy
Op het eiland loop naar het noorden tot dat je Lucy tegenkomt. 
Praat met haar en zeg dat je hier bent om te helpen! Ze vertelt ons dat het eiland is aangevallen door een vreselijk monster en alle andere dorpsgenoten meegenomen zijn. Vermoedelijk ergens onder het eiland. Ga door de achterdeur naar buiten en in het riool.
Geen zorgen dat bruin water is gewoon een beetje zand enzo.. 
 
4 - In the sewers
Maak je weg verder in het riool tot je een cutscene activeert, je bent hier niet alleen.. 

Gelukkig is het maar een scout en dus redelijk makkelijk om te verslaan. Blijf verder gaan, versla nog één scout en ga dan de ladder omhoog. 

En loop verder naar het zuiden. Versla er nog twee scouts en ga het huisje helemaal zuid binnen. Doorzoek de tafel voor een journal page en inspecteer het stenen hoofd om een geheime trap te ontdekken. 
Ga omlaag en weer verder, versla nog een paar scouts.
 
5 - Puzzel
Geen enkele quest is compleet zonder een puzzel. Neem eerst de Valve outer wheel, Valve inner wheel en Pitch in het oosten van de kamer.


Repareer dan het lek in de pijp.
Draai de valve op de noord oostelijk vat
Daarna de noord westelijk vat
Repareer de middelste vat, gebruik eerst wel de outer en inner valve wheel op elkaar.
Draai het zuid westelijk vat en vervolgens het resterende vat om de deur te openen.

 
6 - Speren uit de grond
Eenmaal de deur open is kan je weer verder gaan. Versla nog maar eens een paar scouts. In de volgende kamer zal je een Crassian warrior de wacht zien houden. Wat je ook doet laat hem je niet zien of hij zal je one hitten. Je respawned gelukkig wel vlakbij en zonder dat je je items verliest. Om hem te verslaan moet je aan de lever trekken zodat er uit de grond speren komen. 

In de volgende kamers zal je dit meerdere malen moeten doen. Kom je onderweg een schatkist tegen kan je deze looten voor wat gp en een paar gems.


Tot slot moet je nog een paar scouts verslaan voordat je op een schip kan gaan.
 
7 - RELEASE THE KRAKEN

Op het schip zullen er een paar tentakels verschijnen. Versla deze door gebruik te maken van de hit-and-run-tactiek. Blijf je te lang te dicht bij eentje staan zal het je aanvallen voor veel damage en je stunnen. Heb je ze allemaal verslagen zal Agoroth verschijnen met nog twee tentakels. Val Agoroth aan. Wanneer hij zich klaar maakt om water te spuiten moet je naar achter lopen (Escape ability) om veel damage te vermijden. Pas wel op dat je niet te lang te dicht bij de twee resterende tentakels blijft staan. Wanneer hij een verdedigende houding aanneemt zal je een schaduw op de grond zien waar groen spul valt. Deze moet je ook zien te ontwijken. 

 
8 - Einde
Nadat alle bewoners je bedanken voor het redden van hun leven kan je terug gaan naar Gudrik om verslag uit te brengen en om een beloning te vragen natuurlijk. Quest voltooid, congratz!


Reward
1 Quest Point
Attack XP Lamp van 300 XP
Strength XP Lamp van 300 XP
Defence XP Lamp van 300 XP
Constitution XP Lamp van 300 XP
3 Black Pearls
2 Treasure Hunter Keys en bijbehorende Hearts of Ice.



Geschreven door Sleepy Meh (Elanthiel). Laatste aanpassing was op 23-4-2014 door Elanthiel.

Heb je opmerkingen over of verbeteringen voor deze guide? Stuur dan een mailtje naar . Vergeet niet te vermelden over welke guide je het hebt, en wat je rs(r)naam is (zodat we je kunnen crediten).