Zoek in het forum!
[Forum] -> [De Digitale Wereld: Columns] -> [Het groene boekje]
Het groene boekje
Het groene boekje

Wat een machtig mooi boekjes is dat toch. Hoe hebben ze het zo kunnen noemen. Eigenlijk zou het
rode boekje heten. Mensen maken namelijk fouten en die worden altijd op school met een rode
pen onderstreept. Hoe erg je ook zeurt bij je leraar dat je het toch goed hebt. Die dikke
rode streep zal eronder blijven staan. Dus welke achterlijke idioot heeft het dus het groene boekje genoemd. Als je kijkt naar het niveau van ABN binnen RSR schrik je toch wel even wakker.
Als leraar is dit meer een nachtmerrie dan een nattedroom. Inplaats van een condoom kan hij beter een tampon erbij pakken.. Zo erg is het!

Mensen hebben zelf niet door dat spreektaal iets heel anders is als schrijftaal. Wanneer een belg
iets post waarbij zijn moeder niet eens kan verstaan dat hij gaat scheiten, omdat hij net
teveel bruine bonen heeft gegeten weet je dat er iets mis is. Wanneer deze belg dan ook nog
eens terug komt om na 1 maand het nog eens goed te proberen te vertellen op het forum weet je
dat je de poppen aan het dansen hebt. Deze personen hebben niet door dat praten met volle mond nog beter te verstaan is dan dat hun ABN proberen te typen.

Als we dan kijken naar het * type * RSR lid die het gebruiken van hoofdletters of leestekens
flauwekul vindt zie je toch wel een verschil met de belg die niet eens weet dat er hoofdletters bestaan! We hebben ook de Nederlandse vorm van een RSR lid die het typen ook niet heeft geleerd achter zijn schrijfmachine. Of hij blijft steken achter zijn capslock knop of er zit weer een chipje tussen zijn shift knop in zodat hij af en toe een hoofdletter aan het typen is. Die laatste optie is het grootst, omdat de meeste Rsr leden achter hun pc aan het eten zijn. Leren doen ze
natuurlijk niet zodat hun spelling net zo beroerd is als een Somaliër die om de 3 weken naar school probeert te gaan, maar erachter komt dat zijn school op zondag gesloten is.

Als je dus in het algemeen bekijkt heb je 4 soorten groepen taalkundige leden in de clan.

Groep 1: De analfabeten die het presteren om het woord Dichtbij in zijn geheel foutief te schrijven ( Tiegbei ).
Groep 2: De leden die weten dat ze niet kunnen typen, maar toch vragen of ze nu eindelijk een zin goed hebben getypt, wat natuurlijk niet het geval is.
Groep 3: Leden die andere leden verbeteren alleen die het dan nog fout hebben.
Groep 4: Bartho

Je kan wel concluderen wanneer je begint met een groen boekje en je eindigt met iets wittigs dat er grote veranderingen zijn gekomen binnen je clan. Was eerst het forum nog bezaaid met witte stippen nu is dat met rode strepen van weer gebannde leden, omdat ze weer de standaard zin tegen een mod hadden gezegd. ~Wilt jei mein bedge goedkuuren, ik wagt al versgrikkeleik lang! ~
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Geld is net zoals schaamhaar, het groeit niet op mijn rug!
Gepost door DrassRune Member (6.9) op 24-10-2005 00:48
Antwoorden:
Dave-o

Gewist lid

quote:
Raylifes zei:
Jammer trouwens dat het er zo verneukt uitziet vanuit kladblok.


Kladblok ownz youPlaatje RSRsite is ermee gemaakt

ontopic: umm... ok ^^ maar? eh, ik vat `t niet helemaal ^^
24-10-2005 18:26
Ctk Mastah

Gewist lid

Geweldig! Superb! Magistraal! Fantastisch!

Ben blij dat je er zo over denkt Plaatje
24-10-2005 18:47
Woodcut X

Gewist lid

quote:

NF Editie 6 Drass zei:" Waarom komen hun nu het spel verzieken, het was vroeger zo leuk?"



FOUTPlaatje!

PS: Hoor ik nu bij groep 4?Plaatje

PPS: AL je columns ownenPlaatje
24-10-2005 20:04
Lara Barbara

Gewist lid

quote:
Rattenhoofd zei: P.S: ik weet zeker dat je de column nog 100x nagelopen bent of je niet per ongeluk een fout had gemaakt, en daarmee eindeloos voor schut had gestaan Plaatje mooi werk Bart.


Lol volgens mij jij wel 1000x Plaatje
24-10-2005 20:55
Priamus

Gewist lid

quote:
Rodin38 zei: Helaas kerel, ik zie een typfoutPlaatje.

Het werkwoord "bannen" heeft als voltooid deelwoord "geband", en het adjectief wordt dan "gebande", en dat bevat echt maar 1 "n"Plaatje.

Voor de rest is dit schrijven natuurlijk een exponent van je intellectualiteit.

Voor ik op "Post!" druk, wil ik nog een van mijn ergernissen uiten. Er is een zeer grote groep mensen die in plaats van het woord "eens" het woord "is" gebruiken. Dit is incorrect en zeer storend.

Rodin

[edit]Nog iets: Natte droom zijn twee woorden[/edit]


Zeg knaap, ik mag jou wel. Plaatje
24-10-2005 21:48
Den Jos1

Gewist lid

Weer is zazlig goe bezig he. ene welke groep is eigenlijk degene diue te snel tippen zodat ze onnodige letters tippen>?Plaatje
24-10-2005 22:07
Rodin38

Gewist lid

quote:
Priamus zei:
Zeg knaap, ik mag jou wel. Plaatje


Ik doe mijn best Plaatje

Ach, ik mag graag archaïsmen gebruiken.. Plaatje en ik stel grammaticaal correcte zinnen zeer op prijs..
24-10-2005 22:23
Wismerhill99

Inactief

quote:
Lara Barbara zei: Leuk geschreven hoor Plaatje

En Drass hoor jij bij groep 1, 2, 3 of 4? Plaatje


drass hoort bij 5

5) Dr. Ass
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
25-10-2005 13:46
Rattenhoofd

Rune Member (6.0)

quote:
Priamus zei:

Zeg knaap, ik mag jou wel. Plaatje


Ik denk alleen wel dat hij ook fout zit.

Bannen kan niet volgens de nederlandse grammaticaregels vervoegd worden, omdat het geen nederlands woord is.

Het is alleen een nederlands woord in de betekenis van verbannen, en dan wordt het voltooid deelwoord verbannen, en adjectief ook verbannen. Wel leuk dat je op zulke dingen let Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Photobucket
26-10-2005 16:29
Islalapo

Gewist lid

Ik heb nog een fout gevonden: Caps Lock is van elkaar geschrenvenPlaatje Oké: niet goed gecontroleerd: [Wat een machtig mooi boekjes] is boekje niet zonder s want het staat in het enkelvoudPlaatje
26-10-2005 16:46
Rodin38

Gewist lid

quote:
Rattenhoofd zei:

Ik denk alleen wel dat hij ook fout zit.

Bannen kan niet volgens de nederlandse grammaticaregels vervoegd worden, omdat het geen nederlands woord is.

Het is alleen een nederlands woord in de betekenis van verbannen, en dan wordt het voltooid deelwoord verbannen, en adjectief ook verbannen. Wel leuk dat je op zulke dingen let Plaatje


Nee.. Bannen is wel degelijk een werkwoord in het Nederlands, weliswaar uit het Engels overgenomen, maar net als bijvoorbeeld het werkwoord "deleten" of "saven", welke ook echt Nederlandse woorden zijn, wordt het werkwoord "bannen" volgens de regels der grammatica van de Nederlandse taal vervoegd.

N.B.: Het voltooid deelwoord van "deleten" is grappig Plaatje Dat wordt "deletete" [uitspraak: `dieliete`] Plaatje

En ja ik let op zulke dingen; kan ik ook niets aan doen. Gewoon soort van dwangneurose denk ikPlaatje Ik zeg het ooverigens niet altijd hoor.

@Islalapo: Hmm heb ik even overheen gelezen. Je hebt gelijk.

Rodin
26-10-2005 23:13
Rattenhoofd

Rune Member (6.0)

Zo staat het anders niet in mijn woordenboek.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Photobucket
27-10-2005 13:11
Poenix Horse

Gewist lid

neeej hé beginen ze hier over, dat kan je niet doen.
doe dat lekker op school dankjewel alvast.;p

Ps: echt mooi geschreven hoor!
27-10-2005 22:47
Martelaar4

Rune Member (6.9)

nice nice doe zo voort
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
29-10-2005 10:14
Nickalicious

Gewist lid

Lol dit verhaaltje hermaken in dictoriale fouten Plaatje.
31-10-2005 07:33
Antwoord 31-45 van 59 totaal.
Vorige 15 << >> Volgende 14

Reageren:

Gasten mogen niet posten!