Zoek in het forum!
[Forum] -> [De Digitale Wereld: Columns] -> [Ambtenaren]
Ambtenaren
Ambtenaren

Het is weer maandag morgen en de ambtenaren in Nederland worden weer wakker. Na een extra lang weekend omdat ze altijd maar 4 dagen werken is het weer zover om regels en ideeën te gaan uitvoeren. Je kan wel zeggen dat de laatste 10 jaar alles op rolletjes aan het lopen is. Tenminste dat denken ze, maar dat is helaas niet zo. Van alles gaat er mis en de burgers raken steeds meer ontevreden.

Terreur is de laatste tijd in aan het worden. Overal te wereld wordt je rot * gegooid * met deze nieuwe reclame en steeds meer mensen gaan inzien dat het eigenlijk wel leuk is! Een bommetje hier en een knalletje dat heeft wel wat. Treinen zijn nu vaak een grote trent geworden. Geel en rood kleurt natuurlijk goed met een machtige bom. Daarom hebben de provincie bestuurders van Amsterdam en Rotterdam iets bedacht. Veel mensen voelen zich de laatste tijd niet heel erg veilig in de trein, want wie wil nu naast iemand met een baard zitten? Je kan zo zien wat hij de vorige dag gegeten heeft...

Nee, het probleem zit hem in wat hij elke dag meeneemt in de trein. Grote rugzakken en iets te breden buiken vallen teveel op volgens velen trein gangers. Tijdens Kerst en Nieuwjaar is dat een geldige reden, maar om in de zomer nu een dikke winterjas aan te doen met een brede voorgevel gaat wel iets te ver. Burgemeester Cohen van Amsterdam vond het misschien een goed idee als we allemaal!. Ja je hoort het goed allemaal. Dus ook kinderen van 3 jaar en hondjes van 8 jaar moeten goed omzich heen kijken of er niet iets heel verdachts zich voort beweegd in de trein. Stel je voor dat jij als oplettende medestander die persoon ziet die een mooie gele/rode bom bij zich heeft betrapt. Je zal in alle kranten komen te staan en wereld beroemd worden.

Gek is dat eigenlijk, want hoe weet je nu zeker dat hij zoiets bij zich heeft? Je kan natuurlijk wel op je aller liefst gaan vragen of hij wil vertellen wat onder zijn jas zit. Menig mens snapt natuurlijk wel dat hij het knopje dan al lang ingedrukt heeft.

Daarom is dit voorstel van de Heer Cohen ontzettend belachelijk. Iedere moslim wordt nu ga gekeken in de trein. Want zou hij nu wel of niet een bom bij zich hebben? Wat zullen deze mensen wel niet denken als weer 24 ogen hem aan zitten te staren. Je zal toch echt een rot gevoel gaan krijgen in de trein. Een zeer gespannen sfeer gaat ontstaan en dit komt allemaal door ons zelf! Niemand ziet in dat dit geen oplossing is voor het probleem, want wat willen ze nu bereiken? Veiligheid in Amsterdam en Rotterdam? Ik kan me toch herinneren dat de laatste 3 maanden ongeveer een dozijn aan mensen zijn neergeschoten en dat onze treinen ook niet de veiligste wegen hebben gekozen.

Ik stel voor om deze achterlijke bestuurders van onze rechtstaat elke vrijdag verplicht te laten mee reizen met de trein. Laat deze treinen nu net naar verre landen gaan waar veel backpackers. Kijken of ze hun ideeën nog steeds zo geweldig vinden!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Geld is net zoals schaamhaar, het groeit niet op mijn rug!
Gepost door DrassRune Member (6.9) op 28-11-2005 19:09
Antwoorden:
Dead Walker0

Inactief

owned.
ja stel je voor dat je naast een man met spaghetti in zijn baard zitPlaatje
ja het gebeurd nou eenmaal mensen met bomme wie kan er wat aan veranderenPlaatje
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
28-11-2005 19:13
Everttensing

Gewist lid

zoals altijd valt hier goede kritiek te krijgen, een paar spelfoutjes en ietsje langdradig maar toch de naam U van uitmuntend waard!
28-11-2005 19:19
Erikje90

Gewist lid

owned ik zag het idd in het nieuwsPlaatje Best wel vette column en Batje weet waarover hij praatPlaatje
28-11-2005 19:38
Nickalicious

Gewist lid

Hmm ik geef deze een 9.
28-11-2005 21:29
Ijmuide 222

Inactief

Deze vind ik ook goed, net zoals de rest, als ik deze een cijfer zou moeten geven net zoals hierboven zou ik hem een 9,4 geven, hij is heel goed.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
29-11-2005 13:55
Legolas13666

Gewist lid

super! helemaal waar wat er in staatPlaatjePlaatje
29-11-2005 15:21
Donsniperboy

Gewist lid

LoL , je zou et maar zien iemand met aan baard , bami van vorige week in z`n baard hangen Plaatje
29-11-2005 15:50
Arjensun

Rune Member (6.9)

ff uitprinten en naar good old Job sturen, kogeltje erbij? Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command, we shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine patris, et filii et spiritus sancti.
29-11-2005 16:19
Rutgerino

Inactief

je moet bij deze column (nieuw) weghalen. dat is errg irritant.
verder vind ik hem erg cool
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
8-1-2006 19:55
Wismerhill99

Inactief

trug zo een zalig verhaal tis toch altijd eens leuk die columsPlaatje ja goed kunnen denken is men beste kant niet...
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
13-1-2006 23:36
Killerareso

Gewist lid

nice gast Plaatje leuk verhaal Plaatje
13-1-2006 23:40
Kratos184

Gewist lid

ik snap niet dat jij zoiets kan bedenken ik vind het in ieder geval kanp harstikke knap!
17-1-2006 18:30
Antwoord 1-12 van 12 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!