Zoek in het forum!
[Forum] -> [De Digitale Wereld: Columns] -> [Onze Toekomst]
Onze Toekomst
Iedereen heeft er last van. Je zit nog niet eens op de pikachuschool of je wordt er al mee lastig gevallen - de toekomst. Tot groep 5 bestaat voor de meeste koters nog een illusie later brandweerman te worden. Na groep 5 heeft de basisschool echter hele andere plannen met je.

Plotseling krijg je een Cito-toets voorgeschoteld die zomaar even bepaalt waar je verder in het leven zult staan. Kan je goed spieken, zijn er leraren die het schoolgemiddelde omhoog willen krikken of ben je het lievelingetje van de klas, dan kan je er van uitgaan dat je later hoogleraar Exacte Wetenschappen zult worden, of je het nou wil of niet.

De kinderen die echter wat minder goed zijn op de basisschool en hun Cito-toets verknallen houden echter de droom later brandweerman te worden.

En dan de middelbare school. Panisch ben je in de eerste klassen om schriftelijke overhoringen die werkelijk helemaal nergens over gaan. En waar gaat dit nou allemaal over? Het is allemaal voorbereiding, vanaf de eerste klas al, naar het eindexamen toe. En daar begint de ellende pas echt.

Want voor het eindexamen, ja, ver voor je eindexamen krijg je al met de decaan te maken. Jullie kennen het vast wel, zo`n irritante man/vrouw, brilletje op, die altijd weer op de meest onmogelijke tijdstippen een gesprek met je wil hebben over je toekomst als Hoogleraar/Brandweerman (doorhalen wat niet van toepassing is). Doe alsof je weet wat je wil, dan krijg je het minste geboterparacetamolzoon van die mensen en kan je dus de meeste tijd andere dingen doen.

En dan het eindexamen. Je zit in een gigantische zaal met allemaal irritante, wiebelende opklaptafeltjes en stoeltjes. En daar moet je dan vijf uur per dag gezellig opgaven maken en vragen beantwoorden. En waar doe je het allemaal voor? Juist, weer die irritante carriere als hoogleraar of brandweerman.

En als je dan eindelijk geslaagd bent, dan moet je natuurlijk wel precies weten wat je voor studie wilt doen, anders krijg je jaren na je diploma nog steeds die decaan achter je aan.

De enige manier om hier onderuit te komen is door ofwel niet naar school te gaan, ofwel braaf aan de decaan vertellen wat hij/zij wil horen, zodat je weg kan. Ik voorspel dan ook binnen vijftig jaar een enorm overschot aan, je raadt het al, brandweermannen en hoogleraren.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats


Gestopt met RuneScape.
Gepost door RutgermansInactief op 21-3-2007 18:45
Antwoorden:
Maximasje

Gewist lid

quote:
een gesprek met je wil hebben over je toekomst als Hoogleraar/Brandweerman (doorhalen wat niet van toepassing is).


Lol Plaatje.
Ik vind `m verder wel nicePlaatje.
22-3-2007 07:04
Wizardmag

Inactief

Mja ik ben belgisch en begrijp niet echt wat 1e klas enzow is Plaatje maar verder toch nice
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Uploaded with ImageShack.us
22-3-2007 15:31
Fiftysunit

Gewist lid

ik denk liever niet na over de toekomstPlaatje ik leef nu,op dit moment en niet in de toekomst. ik laat het wle tot mij toekomenPlaatje wat er gaat gebeuren zie ik dan nog welPlaatje
22-3-2007 15:39
Ferrari289

Gewist lid

quote:
Wizardmag zei: Mja ik ben belgisch en begrijp niet echt wat 1e klas enzow is Plaatje maar verder toch nice


Als je naar de middelbare school gaat, dan kom je in de brugklas terecht, ook wel de eerste klas genoemd.
22-3-2007 15:52
Otherwise777

Inactief

lol ik vind hem erg leuk

had ik ook weer wat te doen in mijn vrije tijd Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today! Adopt one today!
8-6-2007 01:08
Jules

Inactief

Lol ik vind dat je dom bent omdat je een 3 maanden oud topic opbumpt Plaatje.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
8-6-2007 08:41
Antwoord 1-6 van 6 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!