Een lange lap tekst
Orde van RaadselaarsTer attentie van: Remera Twist, ScribentDatum: Jaar 1 van het Zesde Era, 29 MoevyngGeachte Orde, beste Remera,Het raadsel der raadselen is opgelost. De rustplaats van Guthix is gevonden. Ik had u graag kunnen berichten dat dit onder mijn leiding, door de afvaardiging van de Orde gebeurd was; had ik dit echter gedaan, zou dat op een onwaarheid berusten. De rustplaats van Guthix is gevonden door wijlen Orlando Smith, die bij leven een archeoloog van het Varrock Museum was. Smith is omgekomen in deze tempel. De verdere ontsluiting van de tempel is te danken aan een onbekend avonturier.Wat zich exact in deze tempel heeft afgespeeld, is vooralsnog onbekend. Naar verluidt heeft zich een gevecht voorgedaan tussen de eerder vermelde avonturier, en de generaals van Bandos, Zamorak, Armadyl, Zaros en Saradomin. Echter, deze meldingen gaan gepaard met de stellige overtuiging dat hiermee de generaals van de Godenoorlog worden bedoeld. Gezien dit inmiddels enkele era's geleden is, lijkt deze verslaglegging onbetrouwbaar.Wat echter wel vast staat, is dat Guthix omgekomen is tijdens de gebeurtenissen op deze dag. Ik heb het versteend stoffelijk overschot van de god zelf gezien. De grandeur van zijn aanwezigheid is er niet minder om, en om te vermelden dat het een eer was dit met mijn eigen ogen te aanschouwen, is een verklaring beneden de waarheid.Op zoek naar het Artefact van Wijsheid ben ik zelf de tempel binnen getrokken. Ik heb dit artefact weten te vinden, ofschoon het er niet uit zag als de beschrijving in de Kronieken van de Orde. Het Artefact laat zich het beste beschrijven als een staf. Het hout waar dit van gemaakt is laat zich niet makkelijk identificeren, maar het is een donker hout. Het hout zelf is gekronkeld, en vervormd. Aan weerszijden van de staf prijkt een symbool van de goden zelf. Aan de onderzijde, vrij klein uitgevoerd, het symbool van Saradomin, ingelegd met een glinsterende smaragd. Aan de bovenzijde het symbool van de gevleugelde god, groter uitgevoerd dan het symbool van Saradomin, en ingelegd met een significant grotere smaragd.Gezien de gevleugelde god ook de beschermheer van wijsheid is, in conjunctuur met Saradomin, tezamen met de pure macht die dit Artefact uitstraalde, leek het mij evident dat dit inderdaad het Artefact van Wijsheid was. Er was echter wel een complicatie: ik was niet alleen.De persoon met wie ik de tempelruimte deelde was mij onbekend. Gezamelijk stonden wij, aan weerszijden van de tempel, het stoffelijk overschot van Guthix, en elkaar, te bekijken. Hoe meer ik deze persoon aankeek, echter, hoe minder ik hem leek te zien. Het voelde mij niet aan alsof hij volledig in de kamer was, met krachten die ik niet begreep. Dat het hier geen mens betrof, leek evident, hoewel hij weinig anders kon zijn, afgaand op zijn gelaat.Deze persoon leek ook zeer geïnteresseerd in het Artefact. Echter, de Kronieken verklaren dat het Artefact eigendom behoort te zijn van de Orde, vandaar dat ik het initiatief nam, en richting het Artefact liep, ten einde deze mee te nemen naar de Orde. En toen veranderde de situatie. De vreemdeling deed een enkele stap, en ofschoon het Artefact ettelijke meters van hem verwijderd was, was deze ene stap voor hem voldoende om het Artefact te bereiken.Gezien hij eerder in de tempel was, was hij voornemens het Artefact met zich te nemen. Gezien de situatie identificeerde ik mijzelf als lid van de Orde van Raadselaars, en maakte ik kenbaar dat het Artefact bij de Orde thuis hoorde.De vreemdeling erkende dit, maar verklaarde ook niet zomaar het Artefact op te geven, hij wilde namelijk wel zeker weten dat ik lid van de Orde was. Gezien de affiniteit met raadselerij, stelde hij voor een wedstrijd te houden in raadselen. De winnaar zou het Artefact mogen behouden. Echter, hij stelde ook dat hij een redelijke bibliotheek aan codetalen en versleutelingen bezat. Deze wilde hij altijd nog aan de Orde schenken, dit leek hem het perfecte moment ervoor. Maar omdat het dan een oneven weddenschap zou zijn, zou ik in zijn dienst komen, mocht ik verliezen.Ik zal geen woorden vuil maken aan het verdere verloop van deze tweestrijd, gezien mijn papier bijna op is. Ik ben echter tijdelijk niet in dienst van de Orde van Raadselaars, en het Artefact van Wijsheid, alsmede de eerder genoemde bibliotheek heb ik door mijn handen laten glippen. Ik zal in de komende tijd trachten te redden wat hier van te redden valt.Hoogachtend,Daeril
Een vierkant blaadje
Datum: Jaar 1 van het Zesde Era, 25 Fentuary
In dienst, "als slaaf ingewijd". De genadeloze martelingen, de onbenullige en volstrekt zinloze opdrachten, het stelselmatig niet gebruik willen maken van mijn wijdverbreide hersencapaciteit, het is een verschrikking.
Ik heb echter mijn ogen open kunnen houden, en kunnen zien. Het Artefact van Wijsheid is niet het enige bijzondere object dat mijn nieuwe meester erop nahoudt. Onlangs heb ik Het Oog ook in zijn collectie gezien. En nu is er een mogelijkheid tot ontsnapping. Het Oog is een zeer krachtig artefact, maar ook een met een beveiliging. Hoe meer Het Oog gebruikt wordt, hoe sterker deze beveiliging wordt, en uiteindelijk zal deze beveiliging de gebruiker overrompelen.
Nu nog zorgen dat mijn nieuwe meester vooral maar veel gebruik maakt van Het Oog. De beveiligingen moet ik laten afgaan, en wijzen op de locatie van mijn meester. Dan zoek ik zelf een veilige locatie op, en wacht ik tot de beveiligingen hebben afgerekend met hem. Dan kan ik het Artefact van Wijsheid meenemen, en ontsnappen. Dit moet lukken, ik krijg geen tweede kans.
Een blaadje met bibberend handschrift
Datum: Jaar 1 van het Zesde Era, 28 Fentuary
De Meester der Schaduwen. Natuurlijk. Hoe kon ik zo blind zijn? Mijn vorige notitie is onderschept, ik bewaarde hem onder mijn matras. In de schaduwen, niet in het licht. Ik ben verraden door mijn eigen arrogantie.
De straf was genadeloos, hoewel hij dat in eerste instantie niet leek. Ik moest puzzels verzinnen, maar mijn Meester vond dat het makkelijke puzzels moesten zijn. De World Guardian moest ze op kunnen lossen, zonder al te veel moeite. Elk voorstel waar ik mee kwam, was te moeilijk. Keer op keer moest ik mijn briljante creaties dommer en dommer maken, tot het slechts een omhulsel, een schil was van wat ze ooit geweest waren. Nog nooit in de historie van de Orde van Raadselaars zijn raadsels zo in stukken gehakt, en opgedeeld in fragmenten om maar zo makkelijk mogelijk te zijn.
Een alternatieve route zoeken door een kamer, monsters bevechten in het licht, een masker van schaduwen, en drie raadseltjes, die zo simpel zijn dat het wel onmiddellijk duidelijk moet zijn wat het antwoord is, en om het nog erger te maken, de antwoorden zijn al gegeven ook! De World Guardian hoeft ze alleen maar op te pakken, en weer neer te leggen. Wat een blamage, wat een belediging. Een ergere straf is er niet te verzinnen voor een lid van de Orde van Raadselaars.
Een brief met het insigne van de Orde van Raadselaars
Brief aan Daeril
Datum: Jaar 1 van het Zesde Era, 17 Septober
Waarde Daeril,
Ons is ter ore gekomen dat u tijdelijk uw plichten inzake de Orde van Raadselaars verzaakt, teneinde het Artefact van Wijsheid en de bibliotheek van uw contactpersoon te bemachtigen. Hoewel de Grootmeesters van de Orde deze handelswijze niet goedkeuren, trachten wij bij dezen u toch te helpen met uw taak.
Bijgevoegd aan deze brief vindt u een transcript van een gesprek dat Emeritus Grootmeester Sir Tiffy Cashien ter ore is gekomen, via zijn netwerk van tempelridders. Mogelijk heeft u wat aan deze conversatie inzake het bemachtigen van het eerder benoemde Artefact en bibliotheek.
Hoogachtend
In naam van de Raad van Grootmeesters van de Orde van Raadselaars,
Remera Twist, Scribent
Een notitie geschreven met zwarte inktNatuurlijk is het logisch dat de Tempelridders interesse hebben in Relomia. Als zelf-benoemde Emissary van Sliske houdt ze mogelijk wel contact met hem. En vanwege de gebeurtenissen, nog geen half jaar geleden, proberen de Tempelridders zo veel mogelijk informatie over Sliske binnen te halen.
Temple Knights Orb surveillance report 2207.4
Target: Relomia
Location: Target's temporary appartments, Draynor Village
Authorisation: Sir Vey Lance, Head of Operations, Temple Knights
Runedate: Year 1 of the Sixth Age, Septober 10
Time: 01:42 AM
Dear Sir Tiffy Cashien,
Moments ago I have witnessed a most unusual occurrence. The target was in her home, alone, getting ready for bed. Then, suddenly, all the candles and oil lamps in her room went out. It could not have been wind, all her windows were firmly closed. I could only barely make her out in the moonlight.
Shortly after that my transcript orb began scribbling away. In the meantime, the target was constantly looking around the room as if she was unaware where her conversation partner was - if there was one. As you can see from the included transcript, it appears she was only talking to herself.
I do not know what to make of this, perhaps it makes more sense to you.
Your servant,
Sir Vey Lance
- - - -
AUTOMATIC TRANSCRIPT PRODUCED BY TRANSCRIPT ORB V1.87.02
TIME OF RECORDING 01:23 AM TO 01:35 AM
FILE: 2207.4
RUNEDATE: Year 1 of the Sixth Age, Septober 10
- - - -
< RELOMIA > My lights? What?
< RELOMIA > OUCH! my poor toe.
< RELOMIA > My Master? Is it you? Tell me it's you! I am honoured by your presence! Master are you here with me?
< * UNKNOWN * > You requested my attention. What is it you want?
< RELOMIA > Oh! Master it's such an honour! I am delighted to be in your presence! My heart is fil-
< * UNKNOWN * > YES! What did you want? Do not waste my time.
< RELOMIA > Right, yes, of course. When you allowed me to visit your Sky Palace to help with the preparations.. Thank you for that by the way, I greatly enjoy helping yo-
< * UNKNOWN * > Girl.. Get.. to.. the point.
< RELOMIA > Well there was this man there.. short brown hair, a short but full beard, dark grey dustcoat and a hat, with an insignia resembling a feathered star of Saradomin on his sleeves, and-
< * UNKNOWN * > Yes, he is my servant. What of him?
< RELOMIA > He was.. muttering to himself. Master I do not know how to say this but.. he seemed intent on.. on..
< * UNKNOWN * > Yes.....
< RELOMIA > B..betraying you. He was mumbling about getting back to you and.. and..
< * UNKNOWN * > Hmpf, you should not worry yourself girl. He wishes to betray me but he cannot disobey, his soul is bound to me through magic. His attempts to free himself are pitiful at best, an annoyance, not a threat.
< RELOMIA > An annoyance?
< * UNKNOWN * > Yes.. he whimpers, he wines. His reports to me are as long as the Encyclopedia Gielenoria. He attempts to escape me, but unravelling his plots is not even a challenge; if it was, it would be enjoyable, but he is merely pathetic. If he wasn't useful to me, I would have disposed of him within a day.
< RELOMIA > Master, you deserve better than to be irritated. You could replace him with a more willing servant. Me, for instance! Master it would be an hon-
< * UNKNOWN * > Replace him? That's not such a bad idea..
< RELOMIA > Yes! It's not, it's perfect! I could take his place, I would serve you loyally, I could be by your side, preparing for the big day!
< RELOMIA > I would be eternally grateful! Please Master, give me the opportunity to repay my debt to you!
< RELOMIA > Master, I.. Master?
< RELOMIA > Master are you still here?
< RELOMIA > Master?
Een rechthoekig blaadjeDaeril is in extase; hij wil heel graag vrij zijn, en dat weet Sliske. Het enige wat hij hoeft te doen is drie avonturiers ergens vandaan plukken, en die overhalen in Sliske's dienst te treden. En hij heeft zo al wel zijn ideeën hoe hij aan drie avonturiers komt..
Datum: Jaar 1 van het Zesde Era, 28 Septober
Bij de gratie van de Gevleugelde God, ik heb een kans gekregen te ontsnappen uit mijn predikament. Weliswaar zou dit zonder het Artefact van Wijsheid en de bibilotheek van mijn meester zijn, maar gezien de situatie waarin ik mij bevind, is mijn vrijheid een prijs van waarde, groter dan ik op had durven hopen.
Hedenochtend heeft mijn Meester mij ontboden. Eerdere zulker ontmoetingen zijn niet positief afgelopen, en dit verklaart mijn initiële weerstand om aan dit bevel gehoor te geven. Echter de diamant die mijn ziel aan hem bindt is te sterk, en de wereld wervelde om mij heen. Ik herkende het gevoel inmiddels, ik werd verplaatst naar het Hemels Paleis van de Gevleugelde God, waar mijn meester zijn intrek heeft genomen. Het was daar dat hij mij presenteerde met het beste nieuws sinds mijn gevangenneming. Hij is voornemens mij vrij te laten.
Dit is echter onder een enkele voorwaarde, dat ik hem driemaal mijn nut bezorg. Ik moet dus drie mensen vinden, van een intellecuteel kaliber dat het mijne benadert, en dezen .. overhalen .. mijn Meester te volgen.
Een blaadje met een scheur er in
Orde van Raadselaars
Ter attentie van: Remera Twist, Scribent
Datum: Jaar 1 van het Zesde Era, 34 Septober
Geachte Orde, beste Remera,
Gezien mijn huidig predikament is het mij niet mogelijk het hoofdkwartier onzer Orde te bezoeken. Ik heb echter wel documentatie nodig die zich in mijn persoonlijke archieven bevindt.
Om mijn probleem op te lossen, heb ik avonturiers nodig met zowel een goed stel hersens, als een onverzadigbare drang naar avontuur, en de bijbehorende beloning. Ik heb derhalve besloten mijn vrienden binnen de organisatie van de RSR-clan om assistentie te verzoeken. Gezien hun ervaring met het onderscheid maken tussen de werkelijk intelligente clanleden en diegenen die niet niet zo nauw nemen met serieuze zaken, acht ik hen wel in staat mij een drietal aan te leveren die mij kunnen helpen met het oplossen van mijn probleem.
Derhalve verzoek ik u dus zo spoedig mogelijk de contactgegevens van Elanthiël van het huis Arathin mij toe te zenden, terzake ik vlot en effectief kan aanvangen met het zoeken naar de oplossing.
Hoogachtend,
Daeril
Een blaadje dat half onder een boek ligt
Datum: Jaar 1 van het Zesde Era, Ire of Phyrrys 2
Het is gelukt, mijn plan is in beweging gezet. De leden van de RSR-clan zullen spoedig in stelling worden gebracht, met hulp van mijn contacten binnen de organisatie. Mijn eerdere ervaringen bij de Clan hebben mij doen vermoeden dat het intellectueel niveau van de kandidaten ondermaats is.
Het risico is dat mijn Meester het intellectueel niveau van de kandidaten even schrikbarend vindt als ik dat inschat, maar dat is een risico dat ik maar moet nemen. Ik krijg maar één kans. En als ik wat slimmere kandidaten uitzoek .. denk ik niet dat mijn plan zal slagen.
Een blaadje met een wijnkringGedurende een paar weken worden in rap tempo de details uitgewerkt, en op de vergadering van oktober komt het hoge woord er uit. Daeril komt langs om het toernooi aan de volledige clan aan te kondigen. De dobbelstenen zijn geworpen, het spel is in werking gezet. En nu is het slechts een kwestie van tijd..
Datum: Jaar 1 van het Zesde Era, Ire of Phyrrys 12
De Soul Diamond, die vervloekte Soul Diamond, dat wat me aan mijn meester bindt, dat wat me van hem gaat bevrijden. Ik ben heden ten dage altijd op twee plaatsen tegelijk. Waar mijn lichaam zich bevindt, en waar de diamant zich bevindt. Als ik bij de diamant ben, zie ik mijzelf tweemaal.
Maar gelukkig komt hier binnenkort een einde aan. De arrogantie en hebzucht die mij mijn huidig predikament heeft ingeleid, zullen spoedig nieuwe slachtoffers maken. De diamant zelf zal de prijs zijn, schitterend en prachtig als hij is, de ideale prijs - mijn verlossing.
Een blaadje met een afgescheurde hoekEn toen begon het toernooi. Tien uitdagingen, waarvan vijf over een volledige week werden uitgespreid, en vijf onmiddellijk moesten plaatsvinden. Verschillende vaardigheden werden getest gedurende deze vijf weken, om te bepalen wie de ultieme avonturier is.
Datum: Jaar 1 van het Zesde Era, Ire of Phyrrys 29
Zojuist terug gekomen van de vergadering van de RSR-clan. De organisatie is akkoord een toernooi te organiseren binnen de criteria die ik ze heb gesteld. Ze weten dat de Soul Diamond de grote prijs gaat zijn, en dat de eerste van de drie finalisten die hem pakt, deze ook mag houden. Een prijs waar geen waarde aan vast te stellen valt!
Het gaat beginnen, de organisatie bereidt de uitdagingen voor, ik schenk ze hun prijs. Dit wordt hoe dan ook het toernooi van mijn leven!
De gang is dit keer niet zo nauw en de lucht ruikt hier niet zo muf. Het is duidelijk dat dit deel van de tombe in verbinding staat met de buitenlucht.
De toortsen die voorheen spaarzaam aan de muur hingen, zijn hier niet aanwezig, maar toch is het er lichter.
Je haast je door de gang, maar komt al snel weer tot stilstand als een grote, zeshoekige ruimte zich voor je opent. Je hart gaat steeds sneller bonken als je ziet dat er nog twee gangen op deze kamer uitkomen, en er in het midden een soort platform staat, met daarop op een pilaar wat onmiskenbaar een gigantische diamant is.
Het platform wordt omringd wordt door ringen water, maar is te bereiken door een drietal sets van bruggetjes, die zich tegenover de gangen bevinden. Maanlicht komt door een gat in het plafond naar binnen, valt op de diamant en reflecteert via de prachtig geslepen vlakken het water in, die het op haar beurt de ruimte door weerkaatst.
Geen wonder dat het hier zo licht was.
Andere finalisten zijn nergens te bekennen. Je bent de eerste!
Je loopt snel de bruggetjes over tot je op het platform staat. Terwijl je je aan de pracht van de Soul Diamond vergaapt, begint het platform instemmend te neuriën zoals de deuren ook deden. Het is duidelijk dat de tombe je toestaat om de diamant te claimen.
Op het moment dat je besluit de diamant te pakken valt ineens een schaduw over je heen. Je voelt je enigszins misselijk worden.
Je doet je ogen open.
Wacht, ze waren al open. Hoe kan je ze dan nog een keer open doen?
Je kijkt om je heen. Je bent in de kamer waar je was, de kamer met de diamant. Je bent in een duistere kamer, niet de kamer met de diamant.
Langzaam dringt het tot je door. Je bent op twee plaatsen tegelijk.
Hoe kan dat?
Je sluit je ogen in de ene kamer, en kijkt om je heen in de andere. Dit is inderdaad de ruimte met de diamant, je ziet de reflecties in het water, je ziet het licht van buiten op je schijnen. Waar is de diamant?
Je staat op het voetstuk waar de diamant op stond. Wat een vreemde plek om te staan. Je probeert van het voetstuk af te klimmen, maar je kan niet bewegen. Je probeert je gezicht aan te raken, maar je hebt geen handen en voeten.
Je opent je ogen, je andere ogen.
Je staat in een donkere kamer, daar heb je wel handen en voeten. Je kan lopen, en je gezicht voelen. Je bent nog steeds jezelf.
En je bent de diamant.
"Ik wist het! Uw hebzucht is sterk genoeg!"
De stem van Daeril galmt door de kamer.
"That makes aantal deelnemers al gefaald out of 3." fluistert een onbekende stem.
Als dit er 3 waren:
"Enough to end your predicament - and mine."
Daeril lacht van oor tot oor.
Als dit er nog geen drie zijn, er ook nog niemand de diamant niet gepakt heeft:
"You're not free just yet."
"The others will fail too, you'll see, Master." antwoordt Daeril. "They're not too bright."
"That's why they are taking so long, I reckon. Do not forget, if they fail my tasks they will not replace you."
Zo gauw één kandidaat de diamant niet gepakt heeft:
"Your freedom is beyond your reach."
"You'll give me another chance.. right, Master?" smeekt Daeril. "I'll get you the remaining adventurer(s), I swear!"
"No." antwoordt de schim. "I said I'd give you one chance and one chance is what you've had. And you will quit your whining or I shall have to punish you again."
Daeril kijkt wanhopig, maar is wel meteen stil. Een stemmetje in je bewondert de schim alleen al daarom.
"Daeril! Wat is hier aan de hand?" roep je. "Ik was het eerst bij de diamant! Maar.. dit had ik niet verwacht."
Daeril lacht. "Domme avonturier. Braaf heeft u de puzzels opgelost, zoals ik anticipeerde. Braaf heeft u daarna de Soul Diamond gepakt, zoals ik dacht. Een dienaar die zijn bevelen niet in twijfel zal trekken. Ja, mijn meester, Sliske, zal blij met u zijn."
"Uw beloning voor het vinden van de Soul Diamond is dat u voortaan gedwongen bent hem te gehoorzamen, zoals ik dat was -
Als alle drie finalisten de diamant gepakt hebben:
was."
Daeril lacht nog eens.
Als dit er nog geen drie zijn, en er ook nog niemand de diamant niet gepakt heeft:
maar niet lang meer."
Daeril lacht nog eens.
Zo gauw één kandidaat de diamant niet gepakt heeft:
en zal blijven."
Daeril kijkt treurig.
"In een onoplettend moment heeft Sliske mij als zijn dienaar weten te strikken. Echter, hij heeft mij de kans gegeven om mijn vrijheid te kopen door hem drie avonturiers in de plaats te geven. Drie avonturiers die de deuren in deze tombe konden passeren en dan zo dom waren om de Soul Diamond te claimen."
"Dus.. Ik heb niet gewonnen?" vraag je nog, terwijl je het antwoord al weet.
"Tell me now, what did you say?" vraagt Sliske. Je wil je mond houden. "Ik heb een eigen wil" denk je nog. Maar deel van je ziel is er van overtuigd dat je moet gehoorzamen aan Sliske. Deel van je ziel wil niks liever dan je vorige woorden vertalen. Een deel van je ziel, het deel dat in de kamer met de diamant aanwezig is. "So.. I did not win the tournament?" word je gedwongen te zeggen.
"How cute." antwoordt Sliske. "He's just been told he's a slave now, but he still wants to win a silly tournament."
"En wat als ik geen slaaf wil zijn? Kan ik zijn bevelen niet gewoon negeren?" Je kijkt Daeril hoopvol aan.
"Geloof me, ik heb het geprobeerd." antwoordt hij. Geweldig.
Je blik valt op een schema op de muur. "What's that?"
"An overview of the position of everyone in this Tomb." antwoordt Sliske.
Hier zien de finalisten een overzicht van wie zich waar in de tombe bevindt.
Op het moment dat je besluit om de diamant niet te pakken, word je ineens verblind door een fel licht. Je voelt je enigszins misselijk worden.
Zodra je weer iets kunt zien, zie je dat je in een andere kamer staat.
"Naam van de finalist!" roept Elanthiel. "Gelukkig, je hebt het gered!"
"Die rooddonkerkatzak van een Daeril ook.." voegt Ilovearagorn toe.
"Huh.. wat.. Wat is er gebeurd?" vraag je verward, terwijl de ORGs zich om je heen verzamelen.
"Het was een val." legt Nollie28 uit. "Als iemand de Soul Diamant probeert te pakken, wordt zijn ziel aan Sliske gebonden zodat hij verplicht is hem te gehoorzamen."
"Net zoiets als Arrav en Zemouregal." voegt Ilovearagorn toe. "Daeril had de toezegging van Sliske gekregen dat als hij drie avonturiers de Soul Diamond kon laten pakken, dat hij zijn eigen vrijheid terug zou krijgen."
"Toen we ergens halfverwege het toernooi zaten, kwamen we erachter dat Daeril voor Sliske werkte. Zijn bedoelingen werden snel daarna duidelijk, maar we konden de deelnemers niet meer zomaar waarschuwen zonder de toorn van Daeril over ons af te roepen." vertelt Elanthiel. "We hebben wel geprobeerd om jullie wat hints te geven."
"Heb je mijn anagram in Raadsels en Redenaties kunnen vinden?" vraagt Ilovearagorn. "De letters van de antwoorden kon je herschikken naar 'Daeril bedriegt jullie'."
"En Daeril's briefjes natuurlijk.." zegt Just Ne Pker. "De sloddervos. Ik had die dingen nooit laten slingeren."
"Naja, ik ben in ieder geval niet in zijn val gelopen." zeg je trots. De ORGs glimlachen. "En de anderen? Hebben die het gered?"
Nollie28 wijst naar een schema op de wand, waar te zien is waar iedereen in de Tombe zich bevindt. "Kijk daar maar."
Thojohn22 Inactief | Ik lag er veel te vroeg uit, voor de rest nice, en 'n mooie eindwending. 21-12-2013 15:14 | ||||||||||||||||||||||||||
Ilovearagorn Leader (9) | De eindstand, voor de geintreressseerden:
21-12-2013 15:22 | ||||||||||||||||||||||||||
Sleepy Meh Inactief | C1: /
C2: Prachtig event, enigste opmerking dat heel misschien dat de sara sword een beetje Op was.
C3: Zeer leuke afwisseling.
C4: Gebruik maken van een dood minigame is een goed idee. Leuk en frustrerend.
C5: Een minder goed idee, zelfs met een vage waarschuwing twee weken op voorhand hadden personen zonder een 07 account geen enkel kans om dit te winnen.
C6: Simpel en goed, met zo'n klassieker kan je nooit mis gaan, volgende keer conquest?
C7: /
C8: Simpel en toch leuk met competitie. Spijtig dat de desert heat, living rock creatures en trolls mij te veel werden...
C9: Een challenge met een 'nolife' factor vind ik persoonlijk een beetje oneerlijk.
C10: Had zeer graag dit event meegemaakt, mooi bedacht.
Verhaal: Ik heb niet zo veel moeite gedaan om het verhaal te volgen. Vooral omdat ik eigenlijk mezelf alleen maar inschreef op vraag van Cat om meer deelnemers bij events te hebben. Ook had ik dit eigenlijk helemaal niet verwacht, zoveel verhaallijn erachter. Mogelijk in de toekomst ga ik er toch meer aandacht aan besteden.
Andere opmerkingen
Een 'sorry, maar je ligt eruit' berichtje bij eliminatie zou leuk geweest zijn. Ik weet dat er telkens eliminatie samenkomst was, maar de enigste waarbij ik niet aanwezig was lag ik eruit.
Ook raar dat ik Elanthiel en Daeril nooit samen heb gezien .... Raar....
Een dankjewel voor dit geweldig toernooi aan iedereen die hieraan heeft meegewerkt is wel ten orde. Goed werk.
23-12-2013 20:15 |