Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape: Guides] -> [Bork Guide]
Bork Guide

Sommigen kennen het monster genaamd 'Bork' wel. Het is een monster die je moet doden voor de quest 'While Guthix Sleeps'. En mensen doden hem niet alleen daarvoor. Bork is een monster die best wel mooie loot achterlaat, elke keer als je hem dood. Het probleem is alleen: Je moet wel een hele tunnel door, met soms wel paar sterke monsters er tussen, dus switch goed van prayers als dat het geval is, Bork is combat level: 267. En zijn max hit is: 260. Daarom heb ik besloten een kleine guide van te maken, om Bork het beste te kunnen bereiken en te kunnen doden. Bork kan slechts elke dag maar 1x gedood worden.

 

 

1. De weg naar Bork.

Plaatje

Zoals je kunt zien, sta ik bij de grand exchange, dan loop ik helemaal naar het oosten. Totdat je een weg krijgt, waar je 2 kanten op kunt (naar noord en zuid). Ga dan naar het noorden toe. En je bent bij een standbeeld. Op het bankje zit als het goed is een vrouw, genaamd 'Anna Jones'. In het standbeeld waar ze tegen aan zit zie je een heel groot gat. En misschien zie je Surok daar ook voor de 1e keer staan. Praat wat met hem als dat het geval is. En ga dan naar binnen.

 Plaatje

Ook is er andere weg via Edgeville naar de wilderness, persoonlijk zal ik deze eigenlijk aanraden, omdat deze sneller is. Maar pas dan wel goed op voor de PK'ers die er rondlopen. Als je deze route gebruikt. Kom je in eenkeer bij Gargoyles.

 

Als het goed is kom je hierin, als je de route via varrock hebt genomen. Het kan dan het geval zijn dat je aangevallen word.

Plaatje

Ga dan in de portal waarbij Dakh'toulan Aegis staat.

Plaatje

Eenmaal als je in de tunnel bent, volg je de route die hier onder staat aangegeven op de kaart. Als het je eerste keer is om Bork te doden, krijg je soms voorstukjes te zien terwijl je de tunnel doorgaat, en je ziet ook waar Surok heengaat. Soms kan het wel gebeuren dat een portal random doet. Ik adviseer je dan om ff weg te teleporteren, en om opnieuw de tunnel in te gaan. Zoals op de kaart te zien, is bij dagannoth een portal naar Bork. Drink als je bij dagannoth bent wat van je pot's en doe protect from melee aan.

Plaatje

1) Zoals je misschien kunt zien, begin je bij die Giant ants. Ga die portal daar in en loop dan weer naar het noorden.

2) Nu kom je als het  goed is bij giant crypt rats. Loop naar het westen en je komt bij de shadow hounds en wolves.

3) ga weer naar het noorden en pak meteen de 1ste portal die je ziet. Je komt nu bij de poison spiders.

4) Pak de portal die in het westen staat en je komt bij de fire giants.

5) Loop alweer naar het westen en pak die portal, en doe hier eventueel protect from magic/ranged aan.

6) Loop dan naar het zuiden en je komt alweer bij de fire giant's. Loop dan naar dan meest zuid-westelijke portal.

7) Doe hier even protect from melee aan, want hier lopen zamorak fighters rond, die soms nog wel is raak hitten.

8), dan ga je iets naar het zuiden en westen en pak je meteen de 1ste portal die je hier ziet.

9) Als het goed is sta je nu bij de moss giant's. Neem de portal die in het westen is, en je komt bij de skeleton's en zombies, neem de portal in het meest zuid-oostelijke hoek.

10) Je komt nu bij de gargoyles. en loop naar de meest noord-westelijke portal. Hier raad ik aan even protect from melee aan te zetten, want er lopen mummies rond van lvl 138, die best nog wel is redelijk hitten.

11) Neem dan de portal die het meest in de noord-westelijke hoek ligt. Je komt nu bij de monks of zamorak, dit kan even je rust plek wezen. Want de monks vallen je niet aan.

12) Als je klaar bent met uitrusten ga je verder in de volgende portal, hier zijn de dust devils, neem meteen de portaal die dichts in de buurt is. MAAR PAS NU OP! doe protect from melee aan, want hier lopen de black demon's die nog best belachelijk goed hitten.

13) Als je dan bij het volgende portal staat, doe dan meteen protect from magic aan, want in de kamer van de earth warriors bevind zich een draak die vuur spuwt.

14) Als je dan inmiddels bij de dagannoth's bent, doe ff snel protect from range aan.

15) Drink nu wat van je potion's en doe protect from melee aan. en je bevind jezelf in de kamer van Bork.

 

Ook zou je de weg kunnen nemen van Edgeville naar de wilderniss, hier kom je dan meteen uit bij de Gargoyles.

 

Tijdens het gevecht met Bork, loopt er een mage rond. Die best redelijk hit met magic (Rond 200), vandaar dat dragonhide verplicht is. Tijdens het gevecht (als wat van zijn lifepoints af is) zal Bork zijn kleine broertjes (Ork Legion) oproepen, ignore deze gewoon en ga gewoon verder met doden van Bork.  Als je Bork hebt gedood, krijg je voor de 1e keer: 5k Slayer experience, later 250 Slayer experience, ook krijg je 7-10 crimson charms, 5 blue charms, 2-5 green charms, 1-3 uncut sapphire, 1-2 uncut ruby, 1-2 uncut emerald, en een paar duizend coins.

Nou kan het handig wezen als je de elite tasks van Varrock hebt gedaan. De loot wat Bork dan dropt word inmiddels verdubbeld.

 

2. Requirements.

De quest 'What Lies Below' heb je nodig.

43+ Prayer (voor protect from melee), zonder dat kan ik je verzekeren dat je er snel uitligt, dus deze is zeer sterk aan te raden!

70+ Defence, Attack en Strength, anders ben ik bang dat je niet veel hit, dit is ook zeer sterk aanbevolen.

40+ Ranged om minimaal dragonhide te dragen. Dit is ook aangeraden. Omdat er een mage rondloopt die geregeld 200+ zal hitten.

 

3. Het armour.

Plaatje

Dit kan een gear zijn, ik zal ook nu een rijtje maken van wat best is naar slecht.

Helm: Ganodermic visor -> Karil's Coif -> Helm of Neitiznot

Amulet: Amulet of Fury -> Amulet of Glory.

Torso: Ganodermic Poncho -> Karil's Top -> Blessed Dragonhide -> Green, Blue, Red, Black Dragonhide body.

Wapen: Chaotic Rapier -> Abyssal Whip. En neem een Special attack wapen mee.

Cape: Fire Cape -> Soul War's Cape -> Skill Cape -> Obsidian Cape.

Shield: Dragonfire Shield -> Dragon Defender -> Anti-Dragon shield.

Legs:  Ganodermic Legging's -> Karil's Skirt -> Blessed Dragonhide -> Green, Blue, Red, Black Dragonhide Chaps.

Boots: Dragon Boots -> Bandos Boots.

Gloves: Culinaromancer's Gloves 10 -> Blessed Dragonhide -> Green, Blue, Red, Black Dragonhide Vambraces.

Ring: Ring of Life (Voor de zekerheid dat je weg teleport, mocht je bijna doodgaan) anders ring of wealth.

 

 

4. De bag.

Plaatje

Wat is handig om mee te nemen.

Extreme Attack -> Super attack -> gewone Attack potion.

Extreme Strength -> Super strength -> gewone Strength potion.

Extreme Defence -> Super defence -> gewone Defence potion.

Prayer potion's natuurlijk, zodat je door kunt blijven prayen.

Een special attack wapen, in dit geval kan het een Dragon Dagger (P++) zijn, maar ook anderen kan best.

Een teleport tablet.

En natuurlijk je etenswaarden. Sharks word aangeraden!, voor de hogere levels zou lobsters/swordfish gebruikt kunnen worden.

 

5. De welbekende Bork.

Plaatje

 Bork dropt niet alleen charms en gems, maar ook andere dingen die best leuk zijn.

- Level 3 clue scroll.

- Level 4 clue scroll.

- Rune kiteshield.

- Rune medium helmet.

- 10 Gold charms 

 

 

 

- Geschreven door Idk Timmy.

 

 

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door Idk TimmyInactief op 27-2-2012 15:08
Antwoorden:
Et Bounc3

Inactief

Mooie guide Timmy nicely done!
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
27-2-2012 19:35
Pttim

Moderator (7)

Goed begin voor je guide. een paar tips:
- Het is logischer om te beginnen met de requirements.
- Bij de pots zou ik ook extremes vermelden.
- Ganodormic top en legs lijken me beter dan karils.

Succes met het 'finetunen' van je guide!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
27-2-2012 21:14
Idk Timmy

Inactief

Bedankt voor de tips Tim Plaatje

Heb Extreme en Ganodermic er meteen bijgezet.

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
27-2-2012 21:21
Just Ne Pker

Leader (9)

Staat genoteerd, doe me er af en toe eens aan denken als je hem niet ziet verschijnen. Komt dan waarschijnlijk wegens drukte enzo.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Ingame aanspreekbaar als Findolfin

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
27-2-2012 21:44
Pulpf

Inactief

best wel netjes timzies!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
4-3-2012 13:48
Just Ne Pker

Leader (9)

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Ingame aanspreekbaar als Findolfin

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
5-3-2012 21:59
Idk Timmy

Inactief

Hij is mooi geworden Stijn ;D
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-5-2012 12:44
Antwoord 1-7 van 7 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!