Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape: Guides] -> [The Fremmenik Isles]
The Fremmenik Isles
The fremennik Isles

Deze quest is alleen voor members.

lengte: Redelijk lang
Moeilijkheidsgraad: Moeilijk
Startpunt: Mort Gunnars op de pier in rellekka.
Quests nodig: The Fremmenik Trials af.
Skills nodig: 46 Crafting, 40 Agility, 20 Construction en 56 woodcutting. 43 prayer aangeraden.
Items nodig: Raw tuna, 10 rope, 6 mith/7 coal ores of 8 tin ore(hangt van je mining lvl af) Knife, Hatchet, Hammer, Thread, 1 nail, needle, 15gp, voedsel, wapens.

1. Ga naar mort Gunnars, hij verteld dat de koning van Jatiszo een taak voor je heeft.
2. Vaar naar Jatiszo toe en praat met King Gjuki Sorvott IV, hij kan je niet goed verstaan omdat z`n kat zeurt...
3. Geef de Kat een raw tuna en praat weer met Gjuki.
4. Hij zegt dat de dwarven hun ores nog niet hadden afgeleverd. Geef hem de 6 mithrill ores/7 coal ores, je krijgt 2k voor de coal en 5k voor mithrill. Als je mining onder de 30 is moet je hem 8 tin brengen.
5. Praat weer met hem, je word nu naar Neitiznot gestuurd, pak ook nog even de kleren uit de kist achter de koning.
Plaatje
6. Ga naar Neitiznot en praat met de man achter de bank, het wachtwoord is "free stuff please". Hij zegt dat je de Burgher van Neitiznot moet bespioneren.
7. Ga in de "silly jester clothes" naar de Burgher van Neitiznot. Als hij Jig zegt druk je op Jig, bij dance op dance enz. Luister goed waar de anderen het over hebben.
8. Ga weer naar de spymaster achter de bank en vertel hem de antwoorden. "They will be ready in two days", "seventeen militia have been trained" en "there are two bridges to repair". Je krijgt 2,5k van hem.
9. Nu moet je weer naar de Burgher van Neitiznot, als je al meteen 8 touwen meeneemt krijg je een grappig dialoog. Anders haal je ze na het gesprek pas van de bank, je krijgt 1k van Mawnis Burrowgar.
10. Je moet nu 8 artic pine logs hakken voor reparaties aan de brug. Ga dan naar het midden van de stad en use ze op de stump, kies voor split arctic pine logs.
11. Geef de split logs aan Mawnis en je krijgt 1,5k
Plaatje
12. Nu moet je de bruggen repareren, neem je arctic pine logs en je touwen mee en ga naar het noorden van de stad, loop daar de westelijke brug over. Ten noorden daarvan is een brug kapot. Kies de repair optie! Je hebt voor elke brug 4 ropes en 4 split logs nodig, neem ook een Knife mee!
13. Loop nu terug naar de stad en pak dan de oostelijke brug, de brug daarbij moet je ook weer maken. (je kan ook langs de trollen lopen, maar dat is gevaarlijker.)
14. Loop terug naar Mawnis Burrowgar en je krijgt weer 1,5k
15. Vaar terug naar Jatizso, de koning zegt dat de belasting omhoog moet en bedenkt ramen belasting. Ga langs elk huis met ramen.
Raum Urda-Stein, 8k
Skuli Myrka, 6k
Flossi Dalksson, 5k
Vanligga Gastfrihet, 5k. als je dit voor haar betaald kun je op de zwarte markt Yak spullen kopen, dit kan handig zijn als je geen yaks wilt doden en wel wilt trainen.
16. ga weer terug naar de koning, het is niet genoeg geld en hij bedenkt baarden belasting, ga weer langs de huizen. De belasting bedraagt 1k per persoon met baard.
Raum Urda-Stein en Hring Hring.
Skulli Myrka
De man in de general store en de kok.
(als je langs de bank gaat en belasting aan de bankier vraagt dreigt hij met belasting voor als je iets op de bank zet.)
17. Ga weer terug naar de koning en geef hem de belasting, nu is het wel genoeg. Nu moet je weer gaan bespioneren.
18. Nu moet je met je narrenpakje weer naar Mawnis. Onthoud de dingen van het gesprek weer.
19. Ga naar de spymaster achter de bank en zeg de volgende zinnen: "They are in a secluded bay, near Etceteria", "They will be given some potions", "I have been helping Neitiznot". Je krijgt 2,5k
Ga weer terug naar de koning van Jatizso.
20. Praat met de koning en leg hem uit de de mensen van Neitiznot de trollenkoning willen verslaan, ze willen Jatiszo helemaal niet aanvallen. Je moet nu naar Mawnis Burowgar een brief brengen.
21. Geef de decree aan Mawnis, je moet nu armour maken zodat je niet teveel geraakt wordt door de trol.
22. Dood 3 Yaks, pak de huiden en laat ze curen bij Thakkrad voor 5gp per stuk, met naald en draad kun je er body en legs van maken.
23. Je hebt ook een schild nodig, hak 2 Arctic logs. Met een rope en een nail bij kies je bij de woodcutting stump voor een schild. Laat hem zien aan Mawnis en dan maak je je klaar voor het gevecht tegen de trollenkoning.
Het Gevecht.
Neem eten mee, lobsters zouden het wel moeten doen. je kan in de grot zelf ook nog 10 tuna`s, 4 prayer pots en 4 attack pots krijgen.
Hier is de grot: PlaatjePlaatje
Voor je tegen de trollenkoning mag vechten, moet je 10 trollen verslaan. Let op want het is multicombat, zorg er dus voor dat je niet in het midden gaat staan!
Als je er eenmaal 10 dood hebt, kun je het opnemen tegen de grote trol, hij gebruikt melee, magic en ranged.
Zet je protection prayer op Magic of Ranged, als je Magic protect doet zal hij aanvallen met ranged, doe je ranged protect dan valt hij aan met melee. Doe geen Melee attack want dan doet hij een special attack, deze kan 20+ raken!
Als je hem eenmaal dood hebt, moet je zijn hoofd eraf halen. Nu kun je teruglopen langs de trollen, of teleporteren. Als je nog veel voedsel overhebt kun je wel langs de trollen lopen, ander kun je het beste teleporteren.
Breng het hoofd naar Mawnis Burowgar en je krijgt de beloning.
Plaatje
Beloning: 10k Woodcutting, 5k Crafting, 5k Construction. 2 keuzes uit 10k Attack, 10k Strengt, 10k Defence en 10k hitpoints en je krijgt de helm of neitiznot.
Na de quest krijg je ook toegang tot een rune mine.

*Note: Veel mensen trainen op Jatiszo en Neitiznot, omdat de bank daar dichtbij goede trainplaatsen is.
Stats
Gepost door ArjanGewist lid op 19-4-2009 21:36
Antwoorden:
Slang91

Gewist lid

ziet er goed uit mischien kan je er wat meer prentjes in steken en zeggen dat je op het eiland ook rune kan minen
20-4-2009 16:25
Arjan

Gewist lid

Nah, ik vind het wel genoeg plaatjes, zo moeilijk is de quest nu ook weer niet. Dat rune minen heb ik er al bij gezet.
20-4-2009 18:04
Deemril

Inactief

"? tin ore(hangt van je mining lvl af)"

Zijn dat er 100? Of 10? Ik denk als je dit van luna ofzow haalt, dat dat geen schande is. Denk ik tog.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Deemril on RuneClan
20-4-2009 19:14
Arjan

Gewist lid

Ik had alleen Mithrill nodig, en op Wikia en Luna zag ik staan dat je ook een andere nodig kon hebben. Van coal stond het er en van Tin heb ik nog niet het precieze aantal gevonden.

[edit] na even zoeken heb ik het gevonden, je hebt 8 tin nodig als je mining onder de 30 is.[/edit]
21-4-2009 15:17
Habbostery

Inactief

Normaal kom ik altijd met de Plus- en minpunten, maar sinds ik alles ben vergeten over deze quest kan ik je deze keer niet helpen Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
21-4-2009 16:52
Mark19100

Inactief

mooie guide hoorPlaatje zit er erg goed uit Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts
29-4-2009 21:58
Arnoud X122

Retired Sub-Leader (R)

Even een bumpje zodat ik niet vergeet hier aan te werken.

~ Arnoud
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
10-2-2011 22:33
Antwoord 1-7 van 7 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!