Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Info Bord] -> [Hoe post ik een screenshot?]
Hoe post ik een screenshot?

Guide: Hoe maak/post ik een screenshot?



Als je nog niet zoveel van een pc afweet, kan het moeilijk zijn om uit te vissen hoe al die mensen plaatjes maken van een specifiek deel van hun screen en dat posten in een post op het forum. Je wilt dit natuurlijk ook kunnen, wat begrijpelijk is, aangezien plaatjes altijd een meerwaarde bieden en soms ook noodzakelijk zijn, zoals hier op RSR voor een badge te kunnen halen. Daarom volgt er hier een uitleg.



Stap 1:
Je zorgt ervoor dat alles wat datgene waarvan je een screen wilt nemen, volledig op je scherm te zien is. De functie die je gaat gebruiken, neemt alleen een kopie van datgene wat er te zien is.



Stap 2:
Nu ga je de afbeelding maken. Hiervoor die je op "Print Screen" te duwen, meestal staat dit op een toets als "Prnt Scrn". Nu staat de afbeelding op je klembord, tijd om hem te kunnen bewerken.



Stap 3:
Open Paint. Dit is normaal gezien standaard meegeleverd met een installatie van Windows. Ik leg dit uit met Paint omdat, als je een geavanceerder programma gebruikt, je vast deze guide niet meer nodig hebt. In paint doe je "Plakken/Paste" in het menu "Bewerken/Edit". Nu heb je die volledige afbeelding om te bewerken.



Stap 4:
Vervolgens gebruik je Plaatje om datgene te selecteren wat je nodig hebt. Als je het geselecteerd hebt, ga je terug naar "Bewerken/Edit", maar doe je nu "Kopiëren/Copy". Ga nu naar "Bestand/File", "Nieuw/New". Als hij vraagt of je het bestand wilt opslaan klik je "neen". Nu plak je de afbeelding weer en dit zou je uiteindelijke, gewenste afbeelding moeten zijn. Vervolgens moet je de afbeelding alleen nog maar opslaan, best in .png (Portable Network Graphics)-formaat. Dit kan ook via "Bestand/File", daarna "Opslaan/Save".



Stap 5:

Rest alleen nog het uploaden & posten van je afbeelding. Het uploaden doe je via speciaal daarvoor bestemde sites, zoals:

  • Imageshack;"Bladeren", bestand selecteren, "Host it!"
    • Tinypic;"Bladeren", bestand selecteren, "Nu uploaden!"
    • Photobucket;Hier moet je je eerst registreren, daarna een gelijkaardige manier als de bovenste twee.


      Stap 6:

      De laatste stap; het uploaden! Dit is eigelijk zeer simpel. Wat je moet doen is, nadat je de afbeelding hebt upgeload, de directe link selecteren, bvb. "http://i28.tinypic.com/20hkmki.png". Deze link gebruik je dan in de volgende HTML-code in je post: < img src="HIERDELINK" >. Voila, je hebt succesvol een screenshot gepost!


      © Just Ne Pker/Stijn

  • Sig
    Medals
    Badges & Vaantjes
    Duimpjes
    Stats
    Ingame aanspreekbaar als Findolfin

    Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
    - Gary Raser
    Gepost door Just Ne PkerLeader (9) op 8-8-2010 22:50
    Antwoorden:
    Geen antwoorden.

    Reageren:

    Dit onderwerp is gesloten, en hier mag dus niet meer op geantwoord worden!