Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Ontwikkeling] -> [[Delta X] Open-source RTS development]
[Delta X] Open-source RTS development

Delta X



Introductie

Delta X wordt een nieuwe RTS die ik wil gaan ontwikkelen, samen met anderen mensen van deze en/of andere communities. Het zal een project worden wat tijd gaat vergen, en we zullen ook geen release date in gedachten hebben. Iedereen is welkom, van beginnende programmers tot beginnende graphics artist, tot mensen die de website willen designen/ontwikkelen.

De game zelf zal in Python worden geschreven, met wrappers naar C++, wat betekent dat al het zware werk in C++ wordt gedaan. De engine die we gaan gebruiken support ook 'n browser-plugin feature, die binnenkort released wordt. Dit betekent, dat we de game, ook in de browser kunnen embedden. De RTS zal 3D zijn, en zal zowel single als multiplayer bevatten.

Status

Momenteel, is er nog niet veel code geschreven, omdat ik nog geen mensen heb die mij mee kunnen helpen. Als het team uit een paar mensen bestaat zullen we beginnen met schrijven.

We zullen SVN als versie-control system. Deze zal open-source zijn als eerder gezegd, dus iedereen /kan/ zijn steentje bijdragen zonder echt in het team te zitten.

Team

Ons team is al redelijk compleet, en we zijn allang begonnen.

  • wvd - Programmeur

Als iemand het team wil joinen, kun je mij hier een bericht sturen, reply'en, mij op de chat aanspreken, of mij e-mailen naar williwortel@hotmail.com. Ik zal zo snel mogelijk contact met je opnemen en dan kunnen we er over praten. Wat we zoeken:

  • (Beginnende) Programmeurs (Python)
  • Graphics artist die 3D models kunnen maken
  • Website designers/programmeurs

Credits

De engine die we usen, staat als enige in de credits at this moment, we gebruiken het niet /echt/, maar ik zet 't er toch maar in. Iedereen die zijn steentje bijdraagt zal hier credits krijgen.
Stats
Gepost door WvdGewist lid op 30-12-2009 22:16
Antwoorden:
Thojohn22

Inactief

Nou, ik heb nu examens, maar als je later vragen hebt, wil ik gerust wel eens kijken, ik studeer nu namelijk "Digital Arts and Entertainment", een game-development richting. Dit jaar zie ik nog de basis enzo, dus zowel van programmeren als van art.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
30-12-2009 22:20
Wvd

Gewist lid

Heh, dankjewel, zelf kan ik helemaal niks van graphics af. Ik heb enkel 't programma Blender3D om wat models te exporten, maar daar blijft 't ook bij. Met designen ben ik ook echt slecht, dus daar kan ik je hulp wel mee gebruiken. Dankjewel! Ik geef je wel een seintje als ik je hulp nodig hebt, als je er bent en er zin in hebt.
30-12-2009 22:23
Thulinma

Retired Sub-Leader (R)

Tip: Gebruik git, niet svn.

Verder veel succes, ik heb zelf een aantal van dit soort projecten lopen en/of aan meegedaan, en tot nu toe is er nog niet veel van terecht gekomen. Good luck dus.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
31-12-2009 01:50
Wvd

Gewist lid

Ja, ik heb ook met GIT gewerkt, maar na een tijd denken ga ik toch maar voor SVN. En ja, het gaat moelijk worden om 't door te zetten, want ik loop (meestal) ook vast na 'n tijdje omdat ik geen motivatie meer heb, hopelijk lukt dat nu wel.
31-12-2009 10:41
Ewout

Inactief

Ik volg dezelfde richting als Thojohn, maar voor de models mogen we onze licentie van 3dsMax niet gebruiken aangezien het voor studies is, maar als je geen geld vraagt om het te spelen zou het wel kunnen ja Plaatje

Ik wil al wel wat schetsen maken van enviroments / characters / vanalles, pm me gewoon maar een thema en alles wat je denkt dat je nodig hebt Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
7-1-2010 20:40
Wvd

Gewist lid

We zijn al begonnen, we hebben nu ongeveer dit:

~2 website designers
~2 coders
~2 2D + 1 3D-modeller

Dus, als je wil joinen, dan praat ik 't liefst via IRC, omdat daar iedereen is.
7-1-2010 21:40
Antwoord 1-6 van 6 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!