Rune Mysteries
Gemaakt door: Sleepy Meh
Toevoegingen: Elanthiel
Laatste update op Do 8 aug 21:09 2013




Benodigdheden: Niks
Skills nodig: Geen
Startpunt: Ariane, in de Wizard's guild


Begin
De quest begin je door te praten met Ariane, die zich bij de ingang van de wizard tower bevindt. Gebruik de lodestone naar Draynor Village en ren naar het zuiden, of maak gebruik van de teleport optie op je wicked hood en ga vervolgens naar de ingang.



Vortex
Ze zal aan het praten zijn met Wizard Valina en zegt dat de Wizard tower in gevaar is. Helaas is ze verbannen van de Wizard tower en mag er niet meer in. Vraag wat er aan de hand is. Ariane zal je herkennen en om je hulp vragen, vraag wat je kan doen om te helpen. Ze wilt dat je een bericht aan Archmage Sedridor geeft. Er komt nu een pop up om de quest te accepteren.
Voordat je weet wat het bericht is zal er een cutscene volgen, hierin zie je dat er een vortex in de toren is. Deze moet je naar het midden luren, in de Power beam, met Air spells. Bij wizard Borann ligt er een Mindspike staff. Wield deze, selecteer een air spell en val de vortex aan.


De vortex lure je door hem aan te vallen. Hij zal dan een of twee stappen naar je toe komen. Ga aan de andere kant van de power beam staan, val de vortex aan, en stap voor stap zal hij de power beam in zweven. Wanneer dit gelukt is vraagt Ariane om weer met haar te praten, ze staat nu wel een beetje buiten de toren.



Informatie verzamelen
Ze vertelt je weer dat de toren in gevaar is, maar ze kan het niet bewijzen. Omdat ze niet meer welkom is in de toren vanwege het studeren van verboden magie, vraagt ze aan jou om in de toren rond te vragen of er de laatste tijd iets raars gebeurt. Ook moet je met haar oude mentor, Wizard Ellaron praten. Hij kan je misschien helpen. Tot slot moet je met Archmage Sedridor praten, hij is namelijk de hoofd van de wizards.

Ga de toren in en praat met zoveel mogenlijk wizards, vraag ze of ze iets vreemd hebben gezien. Sommige zeggen van niet, anderen hebben wel iets vreemds gemerkt met de power beam in het midden van de toren en stellen voor dat je met Wizard Traiborn praat. Wizard Traborn is op de tweede verdieping. Praat met hem en ga door alle opties heen. Hij zal je uiteindelijk zeggen dat de wizard tower op de restanten van een oude toren is gebouwd.


Ariane's mentor, wizard Ellaron bevindt zich ook op de tweede verdieping, in een kamertje aan de noord-oost kant. Spreek met hem en vertel hem over Ariane. Als oude mentor van haar vertrouwt hij haar volledig en is bereid om ons te helpen.

Archmage Sedridor bevindt zich ook op de tweede verdieping. Praat met hem en selecteer de vierde optie (Ariane says the tower is in danger). Hij zal je zeggen dat hij al bewust is van het probleem met de power beam en al bezig is met het op te lossen. Vraag hem hoe hij dat van plan is en hij zal je zeggen dat hij dat met een 'Icyenic Purge’ gaat doen, hij gaat een straal van energie door de power beam sturen. Wat er ook in zit zal er door vernietigd worden.


De sleutel
Ga terug naar Ariane en vertel haar wat je geleerd hebt. Ga door alle opties en uiteindelijk leer je dat wat er ook in de power beam zit afkomstig is van de oude tower onder de wizards tower. Helaas kunnen we er niet zo maar op onderzoek gaan. De oude toren is namelijk verzegeld door Archmage Perien, honderd jaar geleden. Volgens geruchten kan de deur alleen geopend worden met een Water surge spreuk. Ariane gelooft deze geruchten niet echt en vermoed dat er een sleutel ergens is verstopt in de wizards tower.

Ga terug naar Ellaron op de tweede verdieping en vraag hem hoe je in de oude tower kan geraken. Hij mag deze informatie eigenlijk niet vertellen aan een buitenstaander, maar hij wil je wel helpen. Vraag hem vooral naar de geruchten over de spreuk Water Surge. Hij zal je doorverwijzen naar een boek die je in de bibliotheek op de begane grond kan vinden. Doorzoek alle boekenkasten totdat je 2 boeken hebt gevonden. In deze boeken lees over het verband met de runes en muzieknoten die Archmage Perien gemaakt heeft. Er is ook een handig diagram dat aantoont welke rune welk noot is. Let op: Lees beide boeken, anders kan je niet verder met de quest!


Ga nu terug naar Ariane met deze boeken, ze zal ontdekken dat je de spreuk Water surge moet spelen, en niet de spreuk moet toveren op de deur zoals vele wizards dachten.

Helemaal in het noorden op de begane grond staat een orgel, na een klein gesprek met Wizard Borann mag je er op spelen maar wel alleen de bovenste rij toetsen omdat die het minste geluid maken, zodat de wizards zich nog kunnen concentreren op hun werk.


De 2 boeken liggen nu naast elkaar op het orgel. Op de linker pagina zie je welke rune bij welke noot hoort en op de rechter pagina zijn de runes (noten) voor water surge, die je moet spelen op het orgel. Vind de juiste noten voor alle runes (10 keer de noot b, 7 keer de noot a#; 1 keer de noot g# en 1 keer de noot g) en er zal een sleutel te voorschijn komen. Neem deze en ga terug naar Ariane.

Vertel haar dat je de sleutel hebt gevonden, en ze zal zeggen dat de ingang van de oude toren aan de oostkant van het eiland ligt.



De oude toren
Je gaat nu samen met Ariane door de deur naar de oude wizard tower. Als je het interessant vindt om de verhaallijn helemaal te volgen kan je nu door alle opties gaan. Zo niet, vraag je haar wat we het best nu kunnen doen. Tegenover de ingang staat er een Rune Guardian. Deze denkt dat je een nieuwe wizard bent die waardig genoeg is om zich bij de wizards tower toe te voegen. Het enige dat nog gedaan moet worden is het bepalen bij welke orde hoort. Dit wordt bepaald aan de hand van een paar vragen. De antwoorden die je geeft hebben geen invloed op het vervolg van de quest en na 5 vragen mag je door de deur gaan. Je kan wel afhankelijk van je antwoorden de titel *Naam* The red/The blue/The green/The grey krijgen. Mocht je je titel willen veranderen, kan je opnieuw de vijf vragen beantwoorden, je nieuwe titel krijg je aan het einde daarvan.

In de volgende kamer is er een trap die halverwege vernietigd is. Jij kan er wel makkelijk overspringen maar Ariane niet. Kruip achter het standbeeld en duw deze eraf, Ariane vangt het standbeeld met magie op en maakt een mooie brug.


Ga verder naar de volgende kamer en praat opnieuw met Ariane. Ze zal je vragen om een vortex, net zoals in het begin van de quest te luren in de cirkel die ze met magie voor haar heeft gemaakt. Probeer de vortex lang genoeg in de cirkel te laten. Je zal een cirkel langzaam zien opvullen. Praat met Ariane als deze rond is, en ze zal je kunnen zeggen dat de vortex een stukje van de ziel van een van de oude wizards is. Bij het maken van de Power Beam is hun ziel afgesplitst, en dat heeft zich verenigd in de Vortex. Je zal ook ontdekken dat iemand de bezwering om deze stukjes hier te houden heeft verbroken. Ariane kan deze bezwering herstellen maar heeft tijd nodig. Je moet nu Archmage Sedridor afleidien zodat hij zijn Icyenic Purge spreuk niet kan voltooien.

Ga nu terug naar de begane grond van de wizard tower. Je ziet daar dat Archmage Sedridor al bezig is met zijn spreuk. Om zijn concentratie te verbreken, speel zo luid mogenlijk op het orgel, op de onderste twee klavieren, dus. Archmage Sedridor zal je meermaals waarschuwen om er mee op te houden, blijf gewoon doorspelen! Ondertussen zie je cutscene van Ariane die haar spreuk uitvoert.

Ga hierna terug naar de ingang van de oude wizards tower en praat met Ariane om je reward op te halen.

Quest Complete!
Je krijgt de volgende rewards:
  • 70 mind runes
  • Air talisman
  • 250 magic xp
  • 250 runecrafting xp
  • Mindspike staff
  • First tower hat
  • Titel "The red", "The green", "The grey" of "The blue"
Klik hier om weer terug naar de Questlijst te gaan.