Royal Trouble
Gemaakt door: Otherwise777
Toevoegingen: Arnoud X122, Ilovearagorn
Laatste update op Vr 24 okt 18:50 2008
Deze quest is alleen voor members




Lengte: Gemiddeld tot Lang
Moeilijkheid: Gemiddeld tot Moeilijk
Skills nodig: Slayer level 40 en Agility level 40
Quests nodig: Throne of Miscellania
Items nodig: 5 Coal Ores; Je kunt eventueel er voor zorgen dat je Armour, een Anti-pot en Food hebt voor de level 149 Sea snake.
Startpunt: Advisor Ghrim in het paleis van Miscellania


1. Sinds dat je de quest Throne of miscellania hebt gedaan weet je dat koning Vargas en koningin Sigrid ruzie hebben. Jij moet dit weer eens oplossen.

Je begint de quest door met advisor Ghrim te praten in het kasteel van King Vargas...


2. Ghrim vertelt je dat King Vargas en Queen Sigrid weer aan het vechten zijn (ruzie hebben).
Nu moet je met de prins/prinses praten.

Je krijgt een filmpje te zien, daarin krijg je te zien wat zij denken, wat het probleem is; En nog belangrijker, wat de oplossing is!
Nu moet je met de koning praten; Die vertelt je om met de inwoners te praten. Praat met gardener Gunnhild, die net buiten de muur staat.


3. Het uitzoeken van het probleem:

Ga, nadat je met Gunnhild of een andere onderdaan van Vargas/jou hebt gepraat, naar Queen Sigrid, op Etceteria. Zij verteld je dat er voorraden zijn gestolen van haar inwoners en dat je het moet gaan uitzoeken. Praat nu met Moldof, die net zoals bij Gunnhild vlakbij het kasteel staat(alleen is het dit keer Sigrid haar kasteel, en niet dat van Vargas, natuurlijk)Praat hierna weer met Queen Sigrid.
Zij verdenkt nu, hoe zou het ook anders, King Vargas ervan dat hij het Etceteriaans spul stal, en daarom moet je nu weer met de koning praten.

4. De koning vraagt of je met advisor Ghrim wilt gaan praten, doe dat. Advisor Ghrim zegt dat hij niks afweet van de vermiste vooraden en zegt dat het misschien anderen kunnen zijn, die van buiten het koninkrijk kwamen; Hij vraagt je of je met de zeiler wilt gaan praten.


5. De zeiler zal zeggen dat er een tijd geleden een stel kinderen kwam die op visite wilde, bij familie in de grotten van Miscellania, wat hem nogal verdacht leek. Ga terug naar de koning om toestemming te vragen voor de toegang tot de grotten. Je krijgt nu een scroll, wat als bewijs dient als je voor het eerst de grotten in wilt. De ingang is net buiten het kasteel; Praat met de guard daar om in de grotten te kunnen, wanneer hij je probeert tegen te houden.


6. De grot:

In de grot is een kleding winkel, waarin Halla zit. Praat met Halla en ze zal je vertellen dat er monsters in de grot leven.


Loop nu door naar het noorden, waar een dwarf genaamd Thorodin zit; Praat met hem en hij zal je enkele geruchten van Donal vertellen en als je daarna met Donal in de pub(Zie plaatje hieronder, na die van Thorodin) praat zal Donal je een mining prop geven...



7. Verder in de grot:

Zorg hier dat je hier je anti-poison bij hebt.
Gebruik nu de mining prop op de scheur bij de mining dwarfs; Waarna je door de scheur heen kunt.

Nu moet je een paar dingen pakken:
Engine
2 ropes
Een paar pulley beams
En een paar gewone beams
Note: ‘’De spullen kan je vinden in de kratten’’


8. De lift:

Gebruik nu een pully beam op de grote stok die daar staat(scaffold).
Gebruik nu 2 beams op 1 pully beam om een grote stok te maken; Gebruik nu ook deze op de scaffold.
Gebruik dan nog een pully beam op de scaffold.
Doe er nu een rope aan.
Gebruik dan een beam aan het platform...
Nu is het lift systeem helemaal af!:)

9. Pak nu je 5 coal, en ga weer terug in de cave. Gebruik de 5 coals op de engine en gebruik die op de engine platform. Klik nu op ‘’use lift’’ om naar boven te komen. Pak nu een plank en ga door de tunnel:)

10. Het dagboek van Armod:

Als je bij het water aankomt, moet je je rope gebruiken op de steen die boven de rivier zit. Doe dan rope swing om over het water heen te komen.

In het oosten zie je nu fire remains, onderzoek deze voor de resten van een dagboek.
Loop verder de grot in en gebruik je plank op de stenen die daar in het water liggen. Doe dat bij elke steen die tussen 2 grote stenen ligt.
Daar vind je nog meer fire remains, onderzoek ook dezen, en je krijgt een pagina bij je dagboek erbij(per fire remains één extra set pagina's!)

11. Als je verder loopt kom je bij steamvents. Daarvoor en achter zijn nog 2 fire remains, onderzoek deze beiden goed.
Kijk overigens uit dat je de steamvents niet raakt! Loop nu verder, maar kijk uit voor de vallende stenen. En check ook daar weer de fire remains.
Het dagboek is nu klaar, lees het nu maar:) (blader er doorheen :p).

12. Loop nog verder, nadat je het boek hebt gelezen, en je krijgt een Cutscene te zien:

Daarin krijg je te zien wat er aan de hand is.
Je krijgt ook te zien dat het dagboek van Armod is.
Nadat je met hem hebt gepraat ben je akkoord gegaan om de snake te mollen die verderop in de grot leeft; Je moet weer verder lopen naar het noorden maar val geen snakes aan! Ze kunnen je poisonen, maar dezen zijn niet agressief!

13. Aan het einde zie je weer een scheur!
Ga daar doorheen, en de Sea Snake zal daar zijn! Bereid je voor op een gevecht met een sea snake van lvl 149!
Je kan gelukkig wel protect tegen melee gebruiken. waardppr jok moet zo moeilijk te verslaan is.
Gebruik als je begint je antipotion want hij poisoned je meteen met 9; En dat is knap lullig als je low-Health bent.
Als je hem hebt verslagen, moet je weer teruggaan door de scheur, daar hangt nu een touw boven je! Ga via het touw naar boven en ga dan terug naar Queen Sigrid, je krijgt van haar een brief. Breng die brief naar King Vargas om de quest af te maken....



Gefeliciteerd! Quest voltooid!

Reward: 20k Gold Coins, 5k Agility xp, 5k Slayer xp, 5k Hitpoints xp en 1 Questpoint!

Klik hier om weer terug naar de Questlijst te gaan.