A Void Dance
Gemaakt door: Thojohn22
Toevoegingen: Arnoud X122, Ilovearagorn
Laatste update op Za 14 aug 20:19 2010
Deze quest is alleen voor members




Lengte: Gemiddeld
Moeilijkheid: Moeilijk
Skills nodig: Construction 47, Herblore 49, Hunter 46, Mining 47, Summoning 48, Thieving 54 en Woodcutting 52 en de stats om een (melee-gebruikende) combat level 110 met een hoge defence te verslaan.
Quests nodig: Wolf Whistle, Druidic Ritual en Quiet Before the Swarm
Items nodig: Een Pickaxe, 65 Coins, een Spade, een Sextant, een Watch en een Chart
Startpunt: Commodore Tyr, op het Void Knight eiland, in de hut op de oostzijde van het eiland




1. Praat met Commodore Tyr om de quest te starten. Blijf wat praten en ga dan door alle 3 talk-options. De optie "I'm on my way" zal nu tevoorschijn komen. Selecteer deze optie.


Port Sarim Map

2. Neem alle item-requirements voor de quest met je mee. Zorg ook dat je 16 plaatsen in je inventory vrij hebt. Neem daarna het schip naar Port Sarim. Eenmaal terug in Port Sarim moet je een stukje naar het westen lopen en met Korasi praten.
Praat hierna met Captain Tobias. Hij zegt je dat iets de barrels bij de fishing shop kapot maakt. Ga daarom naar Gerrant en vraag hem of hij recentelijk iets ongewoons heeft gezien.

3. Net buiten de shop zul je nu tracks vinden. Volg de tracks en doorzoek de bushes, stones of plants in de buurt(Kom je vast te zitten boven Port Sarim Magic Shop? Doorzoek de stenen een stuk naar het oosten). Volg vervolgens de tracks verder tot je plotseling een Mound ziet bij de pub.
Doorzoek deze en vertel Korasi over je vondst.



4. Ga nu praten met de bartender van de Rusty Anchor Inn(waar je de Mound vond). Vraag hem naar zijn kelder. Hij zal je vertellen dat hij de sleutel naar de kelder is verloren.
Doorzoek daarom de 'junk'-plaatsen op de grond tot je de key vindt. Ga hierna de cellar in. Je zult hier Korasi en Jessika aantreffen. Praat met hen.

5. 'Inspect' nu de noordelijke muur en je zult zien dat hij opgezet is. Je zult er nu automatisch een gat in minen met je pickaxe.

Jessika bedenkt dat je het spul op moet vangen, maar een emmer is de klein. Een biervat zou wel moeten werken. Misschien staat er wel een biervat in de opslagkamer, aan je zuidkant!
Ga de opslagkamer naar binnen. Je zult zien dat het een zootje is. Er is een puzzel die je hier moet oplossen, door de vaten te verschuiven. In dit filmpje kun je exact zien hoe je de barrel puzzle moet oplossen:
Barrel Puzzle
Je krijgt ook een whistle waarbij je één stap of de hele puzzel kunt resetten(Voor het geval je een fout maakt).

6. Nadat je de puzzel hebt opgelost, moet je opnieuw met Korasi praten. Zij vertelt je te praten met de bartender en daarna terug naar de docks te gaan. Praat daarom met de Bartender. Je kunt hem nu de waarheid vertellen, of hem een leugen vertellen. De keuze die je maakt, maakt voor het verloop van de quest niks uit.

7. Praat nu weer met Korasi(In de haven). Jullie zullen door de ziekte van de zeemannen en de natuurlijke omgeving van de Pests concluderen dat de Pest naar Karamja is gegaan.
Je zult dus naar Musa Point moeten. Neem daarom de boot naar Karamja. Als je daar bent aangekomen, praat je weer met Korasi.

Musa Point Map

8. Vraag nu aan Zambo in de pub of hij de laatste tijd iets raars heeft gezien. Hij zegt dat Shopkeeper Kofi iets gezien heeft. Praat hierna met Kofi, in de General Store ten westen van Zambo.
Kofi zal je helpen als je de muur van zijn winkel hebt gerepareerd. Je zult daarom nu de muur van de shop moeten repareren. Je kunt de tools gebruiken die op het tafeltje in de hoek van de General Store te vinden zijn.

Gebruik de chisel om de plank en log om te vormen tot een jointed plank en een jointed log. Voeg jointed plank en log dan samen(Gebruik ze op elkaar) en gebruik de gevormde 'Joist' om de kapotte muur in de noordwest hoek van de General Store te repareren.
Praat daarna weer met Kofi.

9. Kofi zal je naar tracks leiden die er hetzelfde uitzien als de tracks die je in Port Sarim aantrof. Volg ze terug door te zoeken in de Succulents, Shrubs en Logs. Hierna zul je de Mound terugvinden in de banana plantation.
Helaas was iemand je voor...

Probeer nu om nog extra dingen te zoeken. Doorzoek de Mound om Wood shards te vinden. Jessika zal je vertellen dat dit Waxwood Shards zijn, waar Rommik(In Rimmington) je misschien meer over kan vertellen.


Rimmington Map

10. Ga nu naar Rommik in Rimmington. Hij is te vinden in de Crafting Store. Vraag hem naar de Waxwood Shards die je vond op Karamja.

Praat nu met Korasi, die in de Chemist zijn huis is(Ten westen van Rimmington). Praat nu met de Chemist. Hiervoor heb je de 16 empty inventory spots nodig. Je zult nu een 'puzzel' moeten oplossen.

De puzzel lijkt wel wat op coal distillen. De bedoeling is om telkens een nieuw item te maken met het vorige item(chemische reacties). In de rechterbovenhoek van je scherm staat een lijstje; op dit lijstje kun je zien welk item je moet toevoegen om het gevraagde item met het vorige item te vormen.
Dit is niet het enige: Je moet ook de power en de heat onder controle houden. Wordt de heat te hoog, dan moet je de furnace je met water afkoelen, is de heat te laag, dan moet je de furnace opstoken. Is de power te hoog, dan moet je met de fly-break remmen, is hij te laag, dan moet je de snelheid wat opvoeren.
Dit klinkt allemaal simpeler dan het is, en misschien zal het je wel een paar pogingen kosten voordat het je eindelijk lukt. Bekijk eventueel deze video, om een beter inzicht van het proces te krijgen:
Chemists' Puzzle
Na een tijdje zul je eindelijk op de 100% zitten, en is het kettingreactie-proces voltooid. De chemist zal je vertellen dat goedje een soort stroperige energievorm(een vorm van glucose) is, energie verzameld door de pest, afkomstig van mensen. Sir Tiffy moet hier zo snel mogelijk over weten!


Falador Map

11. Ga daarom met Jessika en Korasi naar Falador. Jessika zal je teleporten. Praat hierna met Sir Tiffy Cashien.

Hij zal je vertellen dat een verdacht iemand oak boxes verkoopt in East Falador.


12. Koop nu een box van Ali Tist(Ten zuiden van de Falador East Bank). Probeer de doos te openen. Je zult echter falen. Ga terug naar Sir Tiffy Cashien en bespreek de doos met de rest.
Jullie zullen nu allemaal proberen de doos te openen, maar falen omdat de puzzel op de doos nergens opslaat. Bedenk daarom samen met Jessika een plan.
Korasi vindt het plan(je keuzes maken niks uit) veel te gecompliceerd en zal de doos simpelweg openbreken met haar zwaard. Je zult het stroperige goedje in de doos aantreffen.
Ga nu weer praten met Ali Tist om uit te vinden wat er met de dozen aan de hand is. Hij weigert echter iets te vertellen. Ga daarom terug naar Sir Tiffy Cashien. Hij zal je de opdracht geven om een zoekbevel bij Sir Amik Varze te halen.


13. Sir Amik(Op de tweede verdieping van Falador Castle, westkant) zal je een warrant geven waardoor je de goederen mag doorzoeken. Ga terug naar Ali Tist en zeg tegen hem dat je zijn goederen wilt onderzoeken. Hij zal gedwongen meewerken en je een Clue Scroll geven die hij heeft gevonden. Het is nu tijd om weer met Korasi te praten.

14. Start nu met het zoeken naar de clues. De eerste kun je vinden bij de Hollow Tree ten westen van Falador(Graaf ten oosten van de Hollow Tree).
Hierna ga je naar Melzar's Maze en pluk je een onion op de akkers, om vervolgens naar het oosten van de Crafting Guild te gaan. Zoek daar een man met een rugzak en een staf en geef hem de onion (eet hem niet op!) en gebruik de Wave optie.
Ga hierna naar het Farmhuis tussen Falador en Port Sarim. In de grootste kamer doorzoek je in een crate(Het doorzoekbare krat is lichter gekleurd dan de anderen).
De volgende clue bevindt zich in Edgeville Monastary, aan de oost muur(Ten noorden van de noordoostelijke fontein), graaf op de rode bloem.
De laatste clue bevindt zich iets ten noorden van Black Knights' Fortress. Wees voorbereid op een gevecht met een level 110 Elite Black Knight. Zorg ook dat je Prayer helemaal leeg is. Probeer de Hatchway bij de Fortress binnen te gaan en Korasi en Jessika zullen naar je teleporten.
Clue 1 - Oplossing
Clue 2 - Oplossing
Clue 3 - Oplossing
Clue 4 - Oplossing
Clue 5 - Oplossing

15. Nadat je de Hatchway in bent gegaan, zal Korasi de eerste bewaker vermoorden. Praat met Korasi en Jessika. Korasi zal proberen de tweede room binnen te komen, maar ze komt er niet in, omdat ze het wachtwoord niet weet.
Jessika heeft echter een plan. Jessika zal nu een void drone summonen, die jij aan de dozen bij de deur moet plakken. Schuil daarna achter de boxes(Geen optie, loop gewoon uit het zicht van de dozendragers). Nadat de Void Drone het wachtwoord heeft gehoord(en de dozendrager dus naar binnen is gegaan), haal je hem weer van de doos. Ga nu weer naar Korasi en praat met het duo.
Jessika zal nu proberen binnen te komen met het wachtwoord, maar zal falen: Ze heeft geen identificatieplaatje. Pick-pocket nu een worker terwijl hij naar buiten loopt(Naar binnen zal niet werken, want dan maak je de bewaker immers nog alerter!). Ga nu naar de deur: Geef het wachtwoord, en het Ijzeren plaatje. Na een strikvraag op te lossen met klassieke domheid zullen jullie alle drie binnendringen.
Kies nu of je de bewaker wilt vastbinden of vermoorden(Je keuze heeft geen effect op de quest).

16. Ga de volgende room binnen. Je zult nu een sleutel moeten hebben om de volgende deur te openen. Dit kun je op twee manieren doen: Kill een onschuldige worker, of doorzoek de workbench in het noordwesten om een soort schroevendraaier te vinden, gebruik deze op de noordoost workbench om stuk metaal te vinden. Haal nog een Tool van de noordwest Workbench en gebruik deze op de South-East Workbench om een Hook te vinden.
Gebruik nu de Metal Strip op de Hook om een Gaff te maken. Met deze Gaff kun je de sleutel op de Shelf(Noord-west hoek) te pakken krijgen.


17. Je zult nu tegen de level 110 Elite Black Knight moeten vechten. Gebruik de key op de deur en je zult in de volgende kamer terecht komen. Hier zal Korasi de ene guard aanvallen. Jij moet de andere guard verslaan.

Indien jij nog prayer points hebt, zal de guard jouw prayer points stelen en zichzelf er mee helen.


18. Na de fight praat je met de mishandelde pest, om te leren over het leven van de pests, en over hun doelen. Daarna kun je er voor kiezen hem te killen of te bevrijden(Wederom maakt de uiteindelijke keuze niks uit voor de quest).

Hierna wordt de optie aangeboden om met Korasi en Jessika te teleporten naar Commodore Tyr. Ga hier mee akkoord. Praat met Commodore Tyr. Je krijgt nu een korte cutscene te zien.

Gefeliciteerd! Quest voltooid!

Reward: 10000 Hunter Experience, 10000 Herblore Experience, 8000 Summoning Experience, 8000 Woodcutting Experience, 5000 Thieving Experience, 5000 Construction Experience, 5000 Mining Experience, 50 Void Knight Commendation Points en 1 QuestPoint!

Klik hier om weer terug naar de Questlijst te gaan.