Zoek in het forum!
[Forum] -> [Het Survival Toernooi: Algemeen] -> [C5 - Een Nostalgische Nachtmerrie]
C5 - Een Nostalgische Nachtmerrie
Geachte kandidaten,

Diegenen onder u die opgave 1 hebben weten te voltooien, zullen zich er van bewust zijn dat er een uitdaging komt in Oldschool Runescape. Deze uitdaging heeft te maken met combat en met quests. Hieronder zal nog de volledige oplossing van opgave 1 volgen, inclusief gebruikte methodes. 

Maar eerst volgt de uitleg van de opgave van deze week. In Oldschool Runescape is er een minigame, genaamd Nightmare Zone. In deze minigame kunt de bosses van de quests die u inmiddels voltooid hebt opnieuw bevechten, enigszins als de Dominion Tower dat is in de huidige versie van Runescape.

Voor deze opgave doet u een Nightmare Zone Dream, en aan het einde maakt u hier een screenshot van. Mijn assistente Ilovearagorn heeft een voorbeeldafbeelding gegenereerd voor u:
Plaatje

Uw afbeelding dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:
  • De hoeveelheid behaalde Reward Points staat in uw game log
  • U zegt "Rsr survival toernooi" en dit staat zowel in uw game log als boven uw hoofd
  • Uw combat tab staat open en uw combat level is te zien
  • Het account waarop de screenshot genomen is dient in de NaamDB aan uw RSR account verbonden te zijn
  Mocht uw gamelog sneller volgepraat worden dan u verwacht, raad de organisatie u aan een rustige world uit te zoeken en een eventuele friendschat te verlaten.

De score voor deze uitdaging is het aantal reward points dat u gescoord heeft, gedeeld door uw combat level. In het voorbeeld is dat dus 57 343 / 97 = 591.164948 
Mocht uw gamelog ons laten zien dat uw antidragon shield actief is geweest (en u dus bij of even na het bevechten van Elvarg gestorven bent), worden de punten met 10% vermeerderd, in verband met de kracht die Elvarg heeft. 

Inzenden doet u via ORGmsg in de survivaladmin. Enkel de laatste inzending wordt meegerekend, en dus niet de inzending met het hoogste aantal punten. Hier bent u zelf voor verantwoordelijk. U heeft de tijd tot zondag 1 december 2013, 21:00 om uw scores te verzenden.

Vanaf het moment dat deze aankondiging gepost is, tot het moment dat de uitdaging afgelopen is, zal de organisatie u niet assisteren in OSRS. Echter, wellicht zijn zij wel bereid voor gangbare prijzen voorwerpen te verhandelen, of hun diensten aan te bieden voor het fabriceren van zekere voorwerpen.

Wij kunnen u nog wel wat hints en tips geven:
 
  • Nightmare Zone bevindt zich ten noorden van Yanille bank. U heeft ten minste 5 quests nodig waarvan de bosses in Nightmare Zone zitten, om dit te kunnen spelen.
  • De minigame zelf is veilig, de enige voorwerpen die u verliest zijn voorwerpen die u opeet, gebruikt of afschiet. U kunt geheel kosteloos runes oprapen van de grond aldaar, een antidragon shield en voorwerpen die u specifiek voor bepaalde bosses nodig hebt kunt u daar ook vinden. Etenswaren en pijlen zult u er echter niet vinden.
  • Van uw reward points kunt u ook potions kopen die u slechts in NZ kunt gebruiken, en die u kunnen helpen een nog betere score neer te zetten.
  • U heeft gp nodig een Dream te starten. 5k voor een Hard Mode Endurance, 1k voor Normal Mode Endurance, 2k voor Normal Mode Rumble, en 6k voor Hard Mode Rumble. Voor Practice mode krijgt u geen reward punten. U dient zelf uit te zoeken welke modus u de meeste punten op zal leveren.
  • Mocht u meer bosses unlocked hebben, krijgt u ook meer punten per boss.
  • Rumble kan gedaan worden in een team van tot 5 man, echter hoe meer mensen er in de Dream aanwezig zijn, hoe minder punten u krijgt per verslagen boss. Ook moet dan eenieder de toegangsprijs betalen.
Namens de organisatie wens ik u veel succes met het voltooien van de opgave van deze week. 

Met vriendelijke groeten,
Plaatje
Daeril
 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door DaerilInactief op 24-11-2013 21:00
Antwoorden:
Daeril

Inactief

Daar ik u dat hierboven beloofd heb, zal ik u bij deze de oplossing van C1 vertellen, aangezien het geheim houden van deze oplossing nu niet meer van belang is. 


Opdracht 1
Plaatje
 Hint

# #. X X.

Antwoord

ik kan u ten zeerste aanraden

Methode

Vrijmetselaarsgeheimschrift. Teken twee #, en twee X, zet de letters a tot en met i in het eerste hekje, de letters j tot en met r in het tweede hekje (dit is het hekje met punt), de letters s, t, u en v in het eerste kruis (s bovenaan, met de klok mee), de letters w, x, y, z in het tweede kruis (w bovenaan, met de klok mee, dit is het kruis met de punt




Opdracht 2
Ik, Daeril, ben een man met een geschiedenis. Ik kom uit een oude familie, de archieven, lang keurig bijgehouden, dateren terug tot middeleeuwse tijden. Onze affiniteit met geheimschriften is echter van recentere aard. De vader van mijn opa deed tijdens de eerste wereldoorlog zijn intrede in de Orde van Raadselaars. Informatie was waardevol, de kunde om deze te verbergen des te meer. Mijn lidmaatschap van deze Orde, heb ik dan ook aan hem te danken.

1-10-17-2-13-33-10-3-4-22-32-17-30-3-49-1-1-22-8-41-16-2-2

Hint

De letters die je nodig hebt staan in de juiste volgorde in de tekst.

Antwoord

in het runescape van weleer

Methode

Verwijder spaties en leestekens. Begin met tellen, de eerste letter is 1, de tweede letter is 2, enzovoorts. Tot je het eerste getal hebt, dat getal is de letter die je moet hebben. Begin dan bij de volgende letter weer met 1.




Opdracht 3
melk kwallen
vernis novembers
vers graven
stomen motoren
rekening kroegen
over voorstad
poseren roepen
straat slagregen
even voornaam
vogelaar goochelaar
rondom rietmand
molen ondernemer
boortoren broodmanden
onder draaien
moord drama
rivier veroveren
enkel links
niks sikkel
Hint 

Hij is er wel, hij is er niet.

Antwoord

missies te voltooien


Methode

Het woord in de eerste kolom heeft een letter die het woord in de tweede kolom niet heeft, dat is de letter die bij die rij hoort. Elke rij is een letter.



Opdracht 4
hq xz yddugljkhghq lq jhyhfkw elm wh vfkhushq

Antwoord

en uw vaardigheden in gevecht bij te scherpen


Methode

Caesar-rotatie +3. Een a is encrypted als een d, een b als een e, een c als een f, enzovoorts.




Opdracht 5
5.3-2.5-5.1-3.4 5.1-5.1-4.3 2.5-5.1-5.1-3.4-5.4-4.2-5.1-4.3-5.4-1.1-2.3 4.1-1.1-2.2-5.1-4.3


Antwoord

over een veertiental dagen


Methode

De letters zijn in een 5x5 vierkant geplaatst, elk cijferpaar staat voor de coordinaten in dat vierkant. De X is weggelaten om op 25 letters te komen, maar de x, y en z worden niet gebruikt dus dat maakt niet uit.




Opdracht 6
afog f wv ivwvm lmgwvppvm

Hint

Wat is het meest voorkomende tweeletterwoord in het Nederlands?


Antwoord

Zult u de reden ontdekken


Methode

Alfabet reversal. a = z, b = y, c = x
De hint kan u als volgt helpen: Het meest voorkomende tweeletterwoord is "de". De d is de vierde letter van het alfabet, de e is de vijfde. Mocht u het alfabet van achter naar voren opzeggen, is de w de vierde en de v de vijfde letter die u tegen komt.


Opdracht 7 (niet verplicht)
Gegroet,

Inmiddels bent u er achter dat u een bepaalde opdracht heeft, voor over twee weken. Het volgende lijstje kan u hier bij helpen en u wordt aangeraden ten minste vijf van de vraagstukken op te lossen. Echter, aangezien het ontcijferen van dat lijstje geen deel van de huidige opdracht is, kunt u bij het antwoord van deze vraag "Bedankt, Daeril" invullen. Ik raad u aan dit zo spoedig mogelijk te doen - gezien de eerste die dat doet ook het hoogste aantal punten krijgt. Daarna kunt u aan de slag met het onderstaande lijstje.

Hoogachtend,
Daeril

rymlpaV areSei
seoct'i usHWh
oCyt siLt
ngahnMoD ruutitea
gAahi rtFne
ern TdTeG reah
(ryaSol graDne)
(woohSo dS tta hmref)
(ytTar IliP Fa e)
(ehBw tLol ieWas)
(skMeos dMyaenn)

Geen hints
Antwoord

Vampire Slayer - rymlpaV areSei
Witch's House - seoct'i usHWh
Lost City - oCyt siLt
Mountain Daughter - ngahnMoD ruutitea
Fight Arena - gAahi rtFne
The Grand Tree - ern TdTeG reah
(Dragon Slayer) - (ryaSol graDne)
(Shadow of the Storm) - (woohSo dS tta hmref)
(Fairy Tale Pt I) - (ytTar IliP Fa e)
(What Lies Below) - (ehBw tLol ieWas)
(Monkey Madness) - (skMeos dMyaenn)



Methode

Letters zijn door elkaar gehusseld, met behoud van woordlengte, spaties, en hoofdletters.


 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-11-2013 21:00
Sleepy Meh

Inactief

Grappig dat ik de hierboven vermelde methodes zo goed als niet heb gebruikt Plaatje. Vooral zien welk teken/cijfer er het meeste voorkomt om daar een E/N in te vullen, dan logisch nadenken en een woord maken dat past :x...

Oops... Even dat laatste vergeten.... Gelukkig maar ben ik een combat level 103 met een quest cape op 07 Plaatje :$ !.... 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-11-2013 22:52
Ilovearagorn

Leader (9)

Quest cape pride! <3
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-11-2013 23:48
Fury Storms

Inactief

ik had alle questnamen opgelost maar had geen idee dat dit het zou worden XD Verspilde moeite woohoo!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
message message
25-11-2013 09:57
Ilovearagorn

Leader (9)

Wat maak je dan van missies voltooien op het runescape van weleer?Plaatje 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
25-11-2013 10:14
Fury Storms

Inactief

well, eigenlijk had ik die hele opdracht niet meer teruggelezen :$ Ik heb alleen gekeken naar die questnamen en de verbanden daartussen >.> maar die kon ik ofc niet vinden Plaatje
(failure?)
 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
message message
25-11-2013 15:59
Thojohn22

Inactief

Ben ik even blij dat ik eruit lig, ik had echt geen zin om OSRS te gaan spelen.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
25-11-2013 17:50
Fury Storms

Inactief

Thojohn22 schreef:
Ben ik even blij dat ik eruit lig, ik had echt geen zin om OSRS te gaan spelen.

well, ik ben ook cb40, dus ik joker het denk ik Plaatje 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
message message
25-11-2013 18:30
Deemril

Inactief

Cb8 en full iron! Plaatje 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Deemril on RuneClan
25-11-2013 18:53
Daeril

Inactief

Geachte deelnemers,

De uitdaging is inmiddels afgelopen, bij deze de uitslag:

# Naam Punten behaald
1 Sleepy Meh 11
2 Dark G Unit 10 (joker)
3 Deemril 10 (joker)
4 Diane De Noob 10
5 Grimolas 10 (joker)
6 Pttim 10 (joker)
7 Fury Storms 9
8 Lodan 0
9 Pikkerr 0

Mocht Fury Storms nog een joker willen inzetten, dient hij dit vóór morgenavond 20:00 bekend te maken via ORGmsg. 

Met vriendelijke groeten,
Plaatje
Daeril
 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
1-12-2013 21:00
Elanthiel

Leader (9)

Aangezien hier vraag naar was, bij deze de scores die iedereen behaald had:

Sleepy Meh: 593035/103 = 5 757.621359
Plaatje

Diane De Noob: 40218/85 = 473.152941
Plaatje

Fury Storms: 1294/58 = 22.310345
Plaatje
 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
1-12-2013 21:08
Antwoord 1-11 van 11 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!